חדש בטבריה: קניון! אמיתי! עם חנויות ומיזוג והכל!

31 יול

תושבי טבריה באקסטזה: בשבוע שעבר נפתח הקניון הראשון בעיר לאחר שנים רבות בהן הקניון הקרוב ביותר היה רק בחיפה. קניון! חדש! טירוף! ההתרגשות מורגשת היטב, הנושא עולה כמעט בכל שיחת חולין בין טבריינים אקראיים – "היית? נו, כבר היית?" – והעיר מוצפת בדגלים אדומים ולבנים המבשרים בגאווה "פתוח! פתוח! פתוח!"

אתמול, אחרי שהצלחנו להתאפק כמה ימים, הלכנו לבקר בפלא החדש.

מיותר לציין שהמקום ממש לא נראה כמו בתמונת ההדמיה הזו. אולי רק צורת המבנה נראית בערך כמו במציאות, אבל הוא לא אדום ובטח שאינו טובל בצמחיה אלא נמצא בלב איזור תעשייה. אבל למה לדקדק בקטנות, העיקר שיש קניון בטבריה!

ק' מספרת שכבר היו בעבר כמה ניסיונות להקים קניון בטבריה, אבל כל פרוייקט כזה נתקע מסיבה כלשהי ולבסוף לא מילא את ייעודו. לדוגמה, מבנה אחד נבנה רק בחציו והפך לפיל לבן; מבנה אחר פשוט לא הצליח למכור את שטחי המסחר שבו והיום עומד שומם; בקיצור – לא הצליחו לסיים פה קניון כמו שצריך. עד שהגיע "קניון ביג פאשן דנילוף טבריה", בעל השם הלא-קליט במיוחד, אז נקרא לו פשוט "קניון טבריה". התחילו לבנות אותו בחודש מרץ 2008 והוא היה אמור להיפתח בתוך שנתיים ולכלול שלוש קומות. בפועל זה לקח קצת יותר מחמש שנים שבמהלכן מישהו ויתר על הקומה השלישית, אז יש רק שתיים. שזה מספיק, באמת: יש שם שילוב של חנויות שלא ראיתי מעולם בשום קניון אחר בארץ ("פונדו", חנות למוצרי מטבח ובישול, "פון בצפון", מעבדת תיקונים לסלולריים, "באגט ניר", מותג אוכל טברייני ידוע וכו') לצד מותגים מפורסמים שקשה להאמין שרק עכשיו מגיעים לטבריה לראשונה: התכשיטים של מגנוליה, המשקפיים של אופטיקנה, הסבונים של ללין, העוגות של רולדין! התאמינו שעד עכשיו המותגים האלה לא היו קיימים אצלנו?

נשק? לא.

בזמן שישבנו ואכלנו מקדונלד'ס – ברור שיש מקדונלד'ס – התבוננתי באנשים סביבי. שועשעתי להבחין שחלק ניכר מהמבקרים בקניון, ככל הנראה תושבי טבריה שעדיין אחוזים בהתרגשות של הפתיחה, ממש לבשו את מיטב מחלצותיהם כדי לבוא לקניון. זה ניכר במיוחד אצל הנשים שהתקשטו בשמלות מפוארות, נעלי עקב ואיפור מוקפד כאילו הן יוצאות לתיאטרון. ואני מדגיש שציינתי "חלק ניכר מהמבקרים" ולא "כולם", כי יש גם לא מעט שכבר הספיקו להירגע ויצאו מהבית בפיג'מה מוכתמת, כנהוג במחוזותינו.

ועוד דבר. אני מכיר את אשתי קצת יותר משמונה שנים, מתוכן אנחנו גרים ביחד כמעט שבע שנים. היא מעולם לא ראתה אותי משתין. עד שהגענו לבקר בקניון טבריה החדש. למה? כי מי שתכנן את השירותים הציבוריים שבקניון לא לקח בחשבון את העובדה שכשעומדים במסדרון שבחוץ ניתן לראות בקלות במראה את השתקפות כל המשתנות של הגברים. נסה אתה להשתין בקניון טבריה, מר ביג פאשן דנילוף, כשפתאום תשמע את אשתך אומרת "אז אני מחכה לך פ— הו, אני רואה אותך משתין." אוי ויי. אמנם לא רואים בדיוק את הפעולה עצמה, אבל גם לא כל כך נעים לדעת שאתה מטיל את מימיך כאשר באופן פוטנציאלי יש אפשרות שמישהו (או מישהי) בוהה באחוריך. שלא לדבר על אי הנעימות כשמגיע זמן הניעור, סליחה על המנטל-אימג'… בקיצור, באג איום בתכנון השירותים, מר ביג פאשן דנילוף, לתשומת ליבך.

איך אפשר להתרכז ככה? (אילוסטרציה)

אבל הקניון באמת נחמד. יש איזור של מסעדות מזון מהיר ובו אפשר לשבת ולהשקיף על הכנרת. יש מיזוג, שזה דבר שמאוד לא מובן מאליו בעיר הלוהטת הזו. יש תחנת אוטובוס בדיוק מול שער הכניסה לקניון, ואוטובוס עולה רק 2.80 ש"ח אז אפילו לא צריך לקחת את האוטו ולדאוג לחניה, למרות שיש בשפע ובחינם. ואמנם יהיה סגור בשבתות אבל היי, קניון בטבריה! אחרית הימים! באמת הגיע הזמן.

עכשיו רק שמישהו יפתח פה קולנוע ואפשר לסגור מבחינתנו את חיפה.

לקניון

"בשילוט הפנימי שלנו נשתמש בניילונים מהסוג הכי משובח!"

24 תגובות to “חדש בטבריה: קניון! אמיתי! עם חנויות ומיזוג והכל!”

  1. motior 31 ביולי 2013 בשעה 11:44 #

    מזל טוב לכל הטבריינים! קניון חדש ועוד עם שם סקסי כל כך שמפצה על אי הנעימות בשירותים…
    כעת סוף סוף יש לי סיבה להגיע לטבריה 🙂

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 12:12 #

      יש אנשים שבאים לראות איפה ישו הלך על המים, יש אנשים שבאים לערוך קניות בקניון. הכל לגיטימי, רק שמישהו יבוא לפה.

  2. קווין אוב אינגלנד 31 ביולי 2013 בשעה 11:47 #

    תתחדשו. יש זארה?

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 11:59 #

      זארה? בואי לא נגזים…

  3. המפפזת 31 ביולי 2013 בשעה 12:09 #

    תתחדשו!!
    אני בטוחה שלא התכוונת שזה יהיה אישו אבל שבע שנים של מגורים ביחד, ואפילו לא פעם אחת? בטח תגיד לי שאתה גם לא עושה ריחות… לפחות יונתן ראה פעם? אחרת איך הוא ילמד?

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 12:14 #

      תודה ששאלת. 🙂
      אני מבלה חלק ניכר מזמני בשירותים, אבל אני מקפיד לסגור אחרי את הדלת. כשיהונתן נזקק להדרכה הוא נכנס איתי אל מאחורי הדלת. כך או כך – הדלת תמיד סגורה.

      • המפפזת 31 ביולי 2013 בשעה 12:25 #

        🙂 מסתבר שיש לנו גישות שונות לחיים. אחד הדברים שאהבתי כשעברתי לגור מחוץ לבית זה שאני לא חייבת לסגור שרותים (או לבדוק מה מצב מושב האסלה לפני שמתיישבים), והחלטתי שלא אתן לעובדה שאיזה בחורון גר איתי כדי לקלקל לי זה. אז את הדלתות התחלנו לסגור רק כשהילדים הגיעו לגיל ההתבגרות. יש לנו תמונה מקסימה של בכורנו כשהוא דוחף את הראש בין רגליו של בעלי כדי לראות מה עושים גברים בשירותים.
        ומי שיקרא את זה בצרוף הרשומה האחרונה שלי יחשוב שהשבוע מחשבותי נוסבות רק סביב הנושא הזה… חחח….

        • טל 31 ביולי 2013 בשעה 13:56 #

          באמת נשמעת תמונה מקסימה. גוועלד, 😀

  4. איילת 31 ביולי 2013 בשעה 15:15 #

    תתחדשו!
    אחרית הימים. קניון חדש זה כיף. הבאג הזה בשירותים נשמע לי נורא ואיום. נשמע כמו חלום הבלהות האוניברסלי שאתה מגלה כי אתה משתין בפומבי. בכל אופן אני חולמת את החלום הזה הרבה מאד, בעיקר מאז שיש לי בלוג :-))))
    תהנו בקניון.

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 20:02 #

      למה זה מה שאת חולמת מאז שיש לך בלוג?

  5. עינבלית 31 ביולי 2013 בשעה 15:31 #

    תתחדשו-
    * מיזוג אוויר בעיר הסאונה הרטובה זה ממש אוויר לנשימה
    * להשתין בפרהסיה זו מיומנות. הזדמנות לטפל בבעיות גדלות ובנושאים רגישים אחרים
    * מה לגבי שירותי הנשים? לפחות שמו חלון הצצה?
    * גוועלד. דווקא מק-זבל? אתה? שמכין גלידה עם המכונה המחדשה לבד? לך לעמוד בפינה.
    * ואני חושבת שזה באמת משדרג את העיר. אבל מה לגבי מתחם ביג בפוריה? זה גם סוג של. אבל בלי מזגן. ויש שם יופי של חנויות. ביחוד סופר-פארם-דלתא והפעמית סטור שבטח כבר חגגת על התבניות המעולות שלה לשוקולדים. וגלידות קפואות בצורות.
    (אפשא לחשוב שאני מקומית. אבל רק בהתכתבות)
    מזל טוב!

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 20:09 #

      *לא התעכבתי ליד שירותי הנשים כדי לבדוק האם גם שם רואים משהו בהשתקפות המראה. אולי בפעם הבאה שאבקר בקניון.
      *כן, דווקא מקדונלד'ס. עבדתי ברשת כמעט ארבע שנים, פגשתי שם את אשתי, שנינו ניהלנו סניפים, אז זה סוג של בית עבורנו. זה לא סותר שאני מכין גלידה עם המכונה החדשה לבד, אני עדיין אוהב מדי פעם גלידה פיצוץ עם M&M… 🙂
      *מתחם ביג בפוריה הוא אכן האלטרנטיבה הקרובה ביותר לקניון שהייתה עד היום, ולו רק בשל העובדה שיש שם בית קפה סמוך לסופרמרקט, לסופרפארם ולפעמית סטור (יש לי כרטיס מועדון שם, אני בהחלט קונה שם הרבה). עכשיו ששאלתי את אשתי מתברר שאנחנו קונים גם הרבה בדלתא. אבל בכל פעם שיוצאים מחנות כלשהי במתחם הזה – מכה בך החום של טבריה. וזה בהנחה שבכלל מרגישים את המזגן בתוך החנות עצמה, מה שבכלל לא בטוח.
      כל הכבוד על הבקיאות הטבריינית! 🙂

  6. תזזאטית, 31 ביולי 2013 בשעה 16:33 #

    ברכות על הקניון החדש בטבריה, 🙂
    לגבי הדלת והשירותים.. זה בהחלט לא לעניין שבקניון אין לכם פרטיות ! אבל בבית גם אצלי עד שהילדים הפכו מפעוטות לילדים הדלתות לא ממש היו נעולות ולא תמיד סגורות ,אבל רק כשעושים PP ..וכך גם עכשיו כשהם לא בבית כבר ואנחנו חזרנו פחות או יותר להיות "זוג צעיר" 🙂

  7. עומר טולדאנו 31 ביולי 2013 בשעה 17:19 #

    ברכות, תהנו מהקניון החדש.

  8. ע נ נ ת 31 ביולי 2013 בשעה 18:56 #

    תתחדשו 🙂
    (ונדמה לי שיש קניון בעפולה, שהיא אפילו קרובה יותר אליכם מחיפה… אבל בעצם, מי רוצה לבוא לעפולה?!)

    • טל 31 ביולי 2013 בשעה 20:23 #

      נכון, עפולה באמת קרובה יותר. לא הייתי מודע לקיומו של קניון שם, אבל ק' אומרת שבאמת יש שם קניון חדש יחסית. נו, שוין, מה אכפת לי, עכשיו יש לי קניון משלי פה. 🙂

  9. חתולי8 2 באוגוסט 2013 בשעה 10:20 #

    גדול הקטע עם השרותים!!
    אתה מזכיר לי עם סיפורי טבריה שלך את מוטי קירשנבאום שנוסע לכל מיני חורים.
    אולי פעם תוציא ספר, "סיפורי טבריה".
    גם אני בעד שדברים מסויימים ייעשו בפרטיות גם כשחיים עם בן/בת זוג וביקור בשרותים הוא אחד מהם.
    אוהבת , רגע, לא ככה.. א ו ה ב ת את הרשומות שלך♥

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 1:15 #

      הו, כמה שאת נחמדה. 🙂
      אולי אקדיש לך את "סיפורי טבריה" לכשייצא לאור…

  10. oferdub 3 באוגוסט 2013 בשעה 8:23 #

    שיהיה לכם בשעה טובה 🙂
    ומשונה תכנון השרותים. אם כי ראיתי כבר משהו דומה פעם באירופה. אכן תחושה משונה (נאלצתי להתנסות..)

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 1:17 #

      או-לה-לה! אז אתה אומר שבעצם יש בטבריה שיק אירופאי. אם ככה זה שם, אז מי אנחנו הטבריינים שנתלונן על דבר פעוט כמו תכנון לקוי של שירותים?

      • oferdub 7 באוגוסט 2013 בשעה 8:27 #

        כן, במסעדה של תחנת דלק בצרפת. היה עמוס, נקי, אלגנטי, ומשתנות שמול הדלת הפתוחה לחלל המרכזי. אכן משונה..
        כנראה שיש לשיק האירופאי כל מיני צדדים…

  11. nogamoon 9 באוגוסט 2013 בשעה 20:46 #

    תתחדשו!
    לא ידעתי שאין קניון בטבריה, בכלל אני יודעת מעט מאד על העיר הזו,
    אני חשבתי לתומי שקריית שמונה מפגרת, אבל אצלנו יש שני (כן שני!) קניונים.
    אחד שנקרא '8 באמצע' והשני 'קניון נחמיה' שפורסם בעבר בעיתונות בגלל ילדה שנתפסה לה הרגל או היד במדרגות הנעות.
    אנחנו אולי לא קרובים לטבריה כמו עפולה אבל בטח יותר קרובים מחיפה, יכולת לקפוץ, אתה עדיין יכול.☺
    השרותים אצלנו לא חשופים☺
    שבת שלום

    • טל 10 באוגוסט 2013 בשעה 21:34 #

      את יודעת, כשעברתי לטבריה חשבתי "וואו, טבריה! זה ממש, כאילו, בצפון!" – ואז תמיד נורא הופתעתי שיש עוד לאן לנסוע צפונה. כלומר, אתה נכנס לרכב ויוצא מטבריה ונוסע שעה, ונוסע שעתיים – ואתה עדיין בגבולות ישראל! מטורף!
      אז עכשיו אני מופתע לשמוע אותך אומרת (נו, כותבת) שקרית שמונה יותר קרובה לטבריה מאשר חיפה. באמת? בקרית שמונה עוד לא הייתי. זה ממש, כאילו, בצפון!

      • nogamoon 16 באוגוסט 2013 בשעה 11:22 #

        תאר לך שמקריית שמונה יש עוד קצת צפונה ☺ שם ישראל נגמרת.
        אחד הדברים שמשעשים אותי מאז שעברתי לפה זה שאנשים קוראים לחדרה צפון חה חה חה

כתיבת תגובה

