המתמחה

11 אוג

הפעם הראשונה שנכנסתי למטבח הייתה כשאמא שלי ביקשה שאעזור לה להכין עוגה, ואני פשוט עמדתי והחזקתי מיקסר ידני בזמן שהיא הוסיפה פרודוקטים לקערה. בעוגות הבאות כבר למדתי להוסיף קמח וסוכר, להפריד ביצים וכן הלאה. מאז חלפו כמה שנים טובות, עזבתי את הבית אבל המשכתי לאפות, והתחביב הזה התרחב כבר מעבר לעוגות: אני מטמפרר שוקולד, מכין גלידות ביתיות, אפילו נגעתי כבר בפיצות ופוקאצ'ות ובקיצור – אוהב להכין דברים טעימים. 🙂

היום אין דבר שאני אוהב לעשות יותר מאשר לבלות עם יהונתן ביחד במטבח. אנחנו לוקחים את השרפרף הירוק כדי שהוא יגיע אל השיש, והוא לא סתם עומד ומסתכל אלא באמת-באמת עוזר: אני מקלף שוקולד מהעטיפה ונותן לו לשבור אותו לקוביות; אני מודד פרודוקטים בכוסות או כפות והוא שופך אותם לקערת הערבול; אם אנחנו משתמשים במיקסר הידני אז הוא זה שמדליק ומכבה, מגדיל מהירות או מקטין, ואפילו מחזיק לי את היד שמחזיקה את המיקסר, תומך בי.

וואו, איזה עוזר קטן ונפלא יש לי.

מאז שהתמונה צולמה התווספו לרשימה-על-פי-יהונתן גם קמח ירוק (מלא) וקמח כתום (שמרים)

וכמה הוא גאה ביצירות הקולינריות שלנו! בכל פעם ששואלים אותו "מי הכין את העוגה הזאת?" הוא עונה בקריאת ניצחון מאושרת "אבא ויהונתן!" ולפעמים אפילו לוקח לעצמו בחוצפה את הקרדיט הראשון – "יהונתן ואבא!" וצוחק…

כן, זה תענוג אמיתי להכין איתו אוכל, אבל יש דבר אחד שיהונתן לא עושה בדרך כלל: הוא כמעט ולא טועם ממה שאנחנו מכינים יחד. אני עדיין לא כל כך מבין למה. לרוב הוא פשוט אומר "אני לא רוצה" ומסתלק מהמטבח, לעיתים רחוקות לוקח ביס ומסרב לקחת יותר, ואני בכלל לא זוכר שהוא ביקש אי פעם תוספת. הדבר היחיד שהצלחתי איכשהו להבין הוא שיש לו העדפה מסוימת, אם כי לא אבסולוטית, למאכלים בצבע חום, לעומת סוג של סלידה ממאכלים בצבע לבן. כלומר, אם מה שאנחנו מכינים יחד ייצא בהיר, רוב הסיכויים שיסרב לטעום. אם זה ייצא חום, יש סיכוי 50/50 שהוא יסכים לעשות ביס קטן, ורוב הסיכויים שזה יהיה הביס האחרון.

מצויד בתובנה הרעועה הזאת, החלטתי באחד מימי החופש הגדול להכין עם יהונתן עוגיות חומות עם סוכריות עדשים צבעוניות. היו לנו כמה עדשים כאלה בבית שהוא קיבל לקראת סוף השנה בגן, מצאתי מתכון נחמד בבלוג שלא הכרתי קודם (קליק!), התייעצתי עם הבלוגרית יעל לגבי הפיכת העוגיות לחומות- והלכנו על זה.

כוס חלב, מישהו?

כוס חלב, מישהו?

כרגיל, היה תענוג. מדדתי קמח, סוכר וקקאו בכוסות כדי שיהונתן ישפוך אותן לקערה. הוא שאל אם להוסיף ביצה ואמרתי לו שכן, רק את הצהוב, והוא ענה "בסדר!" ושפך את החלמון פנימה. הוא עזר לי להפעיל את המיקסר וכאשר היה לנו בצק כדררתי כמה כדורים והדגמתי לו: "אתה רואה, יהונתן? עכשיו אתה תקשט את העוגיות. תראה איך אבא עושה…" – קישטתי עוגיה אחת בשלוש עדשים צבעוניות – "ואתה תעשה אותו דבר עם שאר העוגיות. בסדר?" הוא הנהן והתחיל לקשט. אמנם במקום להניח את הסוכריות למעלה וללחוץ אותן בעדינות על העוגיה הוא תחב אותן פנימה לתוך הבצק עד שהגיעו לתבנית; ובמקום להניח עדשים זו לצד זו הוא הניח אותן זו על גבי זו; ובמקום לשים 2-3 עדשים לעוגיה הוא קישט את חלקן ב-8-9 סוכריות… אבל אני לא התערבתי, והוא? כמה שהוא נהנה. הוא אפילו הסכים לטעום עוגיה אחת כשהתבנית יצאה מהתנור, ולא הסתפק בביס אחד אלא חיסל עוגיה שלמה. עבור יהונתן, זה שיא מטורף.

יהונתן בפעולה

והדבר הכי משמעותי בעיני לגבי העוגיות הללו: אם את הבצק יהונתן ואני הכנו ביחד, ואת רוב הקישוט (פרט לעוגיית ההדגמה) הוא זה שעשה, המשמעות היא שזהו הדבר הראשון שהכנו יחד והוא זה שעשה יותר ממני. גאווה גדולה! והיי – ואם אני כל כך נהנה להכין דברים טעימים ביחד עם יהונתן, אז רק חכו חכו שמיכלי הקטנה תגדל מספיק כדי לעמוד על שרפרף משלה ליד השיש. אוהו, אילו דברים טעימים נכין ביחד, שלושתנו!

7 תגובות to “המתמחה”

  1. חיה שורץ 11 באוגוסט 2013 בשעה 19:32 #

    הידד לשף והסו-שף !! כל הכבוד ואפשר ללמוד המון מושגים תוך כדי ההנאה שבעשיה.

  2. רומי שחורי 11 באוגוסט 2013 בשעה 21:13 #

    כיף!

  3. Riki Ladysnow 12 באוגוסט 2013 בשעה 4:18 #

    כיף אמיתי פשוט תענוג לקרוא ולראות את התמונות באהבה מכל החבורה

  4. motior 12 באוגוסט 2013 בשעה 11:54 #

    כיף גדול לבשל עם הילדים 🙂

  5. חתולי8 13 באוגוסט 2013 בשעה 23:55 #

    וואוו, אתה כזה אבא נפלא וכותב נפלא ובכלל…
    יהונתן יפהפה!
    ומוכשר ואני אוהבת את הבלוג שלך!~
    אתה עושה משלוחה?

  6. ע נ נ ת 15 באוגוסט 2013 בשעה 23:01 #

    איזה כיף!!! מקסים! 🙂

  7. תזזאטית 17 באוגוסט 2013 בשעה 16:56 #

    גם יפה וגם אופה:-)

כתיבת תגובה

