עוברים דירה

17 ספט

יש הרבה סיבות שבגללן מעבר הדירה הזה משמח את ק' ואותי. חלקן אולי יישמע טיפשי, ועל כן מן הראוי שאכתוב עליהן רשומה.

1. בראש ובראשונה הברור מאליו – העובדה שאנחנו עוברים לדירה גדולה ומרווחת יותר (ובאותו שכר דירה, מה שרק מוכיח כמה פראיירים היינו כששכרנו את הדירה הקודמת, אבל אז היינו ממש לחוצים למצוא דירה במהירות, מה ששיחק לטובתו של בעל הבית המנוול). יש לנו עכשיו חנייה משלנו, מחסן פרטי, חדר נוסף שמוגדר "חדר נחיצות" ומשמש לי כמשרד(!), ועכשיו גם תהיה לנו מרפסת גדולה ואמיתית, כזאת שאפשר לפתוח בה שולחן ולעשות על האש כשבאים אורחים או סתם לשבת יחד בערב סתווי נעים ולקשקש. כמה מקום יהיה לילדים להתרוצץ פה!

נראה שדבש דווקא קצת פחות מתלהב

2. גם העובדה שאנחנו עושים את זה יחד משמחת אותנו, ואני מתכוון לכך שבשני מעברי הדירה הקודמים בחרנו להתפצל: אני ליוויתי את החבר'ה של ההובלה בזמן ההעמסה בדירה הישנה, שלחתי אותם לדרכם וזוגתי קיבלה אותם והשגיחה על הפריקה בדירה החדשה. אני לא ממש יודע למה בחרנו להתפצל בזמנו, אולי כי המעברים היו מעיר לעיר, אבל זה לא משנה – הפעם נעשה את זה יחד גם כאשר נתבונן בהתרגשות בסבלים שלוקחים את כל הרכוש שצברנו יחד ומשליכים אותו לתוך משאית חבוטה וגם כאשר נחסיר פעימה בזמן שהם פורקים כל רהיט וצלחת.

והנה זה מתחיל להיות משונה:

3. הדירה שבה הכי נהנינו לגור בה הייתה בכפר סבא, ברחוב שאול המלך. גרנו שם שלוש או ארבע שנים, עם בעלת בית מטורללת באופן חינני ונהדר. אחר כך עברנו לגור בשתי דירות שנמצאו ברחובות שהמשיכו את הקו של "שמות של אנשים", פעם אחת ברחוב על שם סופר רוסי כלשהו ופעם שניה ברחוב על שם אחד ממייסדי טבריה. שתי הדירות הללו נחשבות אצלנו כפלופים נוראים שהיינו רוצים למחוק מהזיכרון. מאידך, הדירה שאליה אנחנו עוברים היום חוזרת במובן מסוים להמשיך את הקו של שאול המלך אבל לכיוון אחר, של "מתוך התנ"ך". עכשיו, כשאנחנו גרים ברחוב הקרוי על שם אחד מספרי התנ"ך, אנחנו קצת מרגישים כאילו יש לנו הזדמנות להמשיך את הקו החיובי שהתחלנו בכפר סבא, של דירות שממש נהנינו לגור בהן.

4. אני אוהב מתימטיקה ומספרים, וגם מאוד אוהב דברים מצחיקים. משעשע אותי שהבניין שאליו אנחנו עוברים הוא מספר 19, אבל אם תרצו להגיע לבקר תצטרכו לחפש אותו בין בניינים 21 ו-23. כן, ככה זה בטבריה, אני מניח. גם לא מזיק שבפתח הבניין ככל הנראה נשברה בעבר מדרגה ומישהו תיקן אותה בעזרת יציקת בטון, שעליה מישהו חרט לדראון עולם "בלוק מנייק".

1098390_10151641770889506_2073576650_n

נו, זה בניין שמבטיח סיפורים נפלאים או מה?

5. אני לא מת על טבריה, בלשון המעטה, אבל יש בה דבר אחד שאני מאוד מאוד אוהב: הכנרת. אני לא יודע להסביר את זה, אבל המראה שלה פשוט עושה לי טוב. אם אני עצבני, עצוב או עייף, אני רק צריך להעיף מבט במים הכחולים שלה – ומיד מצב הרוח משתפר. מזל שמהרבה מקומות בעיר אפשר לראות אותה (אבל לא מהדירה שאותה אנחנו עוזבים), ולכן כשהתחלנו לחפש דירה אמרתי לק': "לא אכפת לי באיזו שכונה, לא אכפת לי באיזו קומה או כמה חדרים יהיו בדירה הבאה. רק דבר אחד אני רוצה: לראות את הכנרת. לא אכפת לי גם אם אצטרך להוציא את הראש מהחלון, להפנות אותו הצידה ולהתמתח כדי לראות רצועה קטנה של כנרת בין עצים וגגות, העיקר שתהיה לי קצת כנרת".

ביקשתי – וקיבלתי.

נוף לכנרת

זה הנוף מהסלון. האמת שגזרתי החוצה כמה דודי שמש וחבלי כביסה, אבל העיקר שיש לי קצת כנרת

6. קוראיי הותיקים יזכרו אולי שכתבתי פעם בבלוג הישן שלי רשומה בשם הספסל הירוק. אחת הרשומות החביבות עלי. כאשר עברנו משם דירה והתברר שגם ליד החדשה-דאז יש ספסל ירוק, חשבתי שיהיה משעשע אם תמיד אעבור לגור ליד ספסלים ירוקים. ובכן, במעבר לטבריה זה לא קרה, ואין ספסל ירוק ליד הדירה שאנחנו עוזבים בימים אלה. אבל יש, ועוד איך יש, ספסל ירוק ליד הדירה החדשה. נו? יותר סימן מזה?!

ואפילו צופה אל הכנרת בצילו של עץ נחמד!

ואפילו צופה אל הכנרת בצילו של עץ נחמד!

בקיצור, לא חסרות לנו סיבות להתלהב מהמעבר. 🙂

ואני מקווה שהוא יהיה האחרון. לפני הרבה שנים הבטחתי לק' שבדירה הזו נישאר לפחות שלושים שנה. מאז הפרתי את ההבטחה שלוש פעמים. הלוואי שלא אפר אותה יותר. אנחנו רוצים לגור בה מהשניה הראשונה שראינו אותה ויש לנו תחושה מאוד טובה לגביה. הלוואי שנישאר פה המון זמן, ושיהיה לנו טוב, ושנוכל באמת לקרוא לדירה הזאת "בית", ושאם כבר נצטרך לעבור מכאן, שזה יהיה לבית משלנו.

חג סוכות שמח, חברים.

.

37 תגובות to “עוברים דירה”

  1. Osnat 17 בספטמבר 2013 בשעה 8:36 #

    בהצלחה. שנה טובה. תהנו.

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 8:46 #

      תודה, תודה ותודה. שנה טובה גם לך. 🙂

  2. motior 17 בספטמבר 2013 בשעה 8:51 #

    שיהיה בהצלחה והרבה טוב והרבה כינרת (ושמישהו ינקה את הספסל הירוק!)

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:00 #

      תודה רבה. זה לא אני לכלכתי!

  3. ImaShel 17 בספטמבר 2013 בשעה 8:51 #

    בהצלחה ותהנו (שימו מלח, שמן וכל מה שצריך:-) טפו…)

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:00 #

      תודה רבה. 🙂

  4. ע נ נ ת 17 בספטמבר 2013 בשעה 8:57 #

    בהצלחה רבה!
    רציתי לציין רק שממש כדאי לנקות את הספסל הירוק הזה לפני שמתיישבים עליו…
    נוף הכינרת מהבית זה מעולה – ויחד עם רמת הגולן זה בכלל מצוין.
    כבר הייתם עם הילדים במג'רסה? זה מקום שממש כיף לטייל בו – מטיילים בנחל, במים. וכיון שזה קרוב אליכם, אתם יכולים להגיע מוקדם, לפני כל האנשים שמגיעים מהמרכז – ולהנות מהנחל באופן פרטי יותר. אני ממליצה בחום. כלומר, בימים חמים – טיול במים הקרירים הוא נפלא 🙂

  5. יונה דורון 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:01 #

    אני קוראת את הרשומה שלך ברחבתהבריכה של קלאב הוטל טבריה!!!גם אותי הכנרת מרגיעה:-)

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:04 #

      ראינו דירה נחמדה ליד קלאב הוטל, עם נוף מהמם לכנרת אבל קטנה מדי ועם המון מדרגות. אם במקרה היינו שוכרים אותה, הייתי מנפנף לך לשלום! 🙂

  6. anguly 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:24 #

    שיהיה בשעה טובה ומוצלחת!
    נוף נהדר, אני אוהבת להתבונן בו כשאנחנו באים לדירת הקיט שלנו במגדל 🙂

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 9:41 #

      תודה רבה. 🙂

  7. הילה 17 בספטמבר 2013 בשעה 10:47 #

    יש משהו מרגש במעבר לדירה חדשה רגע לפני סוכות. כל העניין של סוכות הוא היציאה לחופשי. אבל חופש אמיתי, כזה שגם אם אין לך מקום של קבע, ניתן למצוא את החירות האמיתית גם בארעיות…
    חג שמח ובהצלחה!

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:24 #

      נהדר! תודה שקישרת את זה יפה לסוכות. ניסיתי לחשוב בעצמי על קישור כזה, אבל עשית את זה מושלם. חג שמח! 🙂

  8. Riki Ladysnow 17 בספטמבר 2013 בשעה 12:45 #

    מעבר קל נעים ובהצלחה אין כמו מראה הכנרת …… באהבה מכל החבורה וסוכות שמח

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:24 #

      תודה חברים, וחג שמח!

  9. בצלאל 17 בספטמבר 2013 בשעה 12:59 #

    אני רק מקווה שדבש לא יתחיל לקפוץ מהחלון שוב…

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:25 #

      אנחנו גרים עכשיו קצת יותר גבוה, אבל אין לי ספק שהוא מתכנן משהו.

  10. חיה שורץ 17 בספטמבר 2013 בשעה 13:05 #

    הדבר הכי חשוב ובסיסי בחיי אדם גם כשהוא קטן ועוד לא יודע לדבר הוא – הבית.והריח של הבית. בשבילי הריח הוא של מרק עוף או עוגת דבש. אני מאחלת לך ולבני ביתך , הרגשה וריחות של בית וכן, הכינרת מוצאת חן גם בעיני.שלום ושלווה, בריאות ואהבה – חיה.

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:27 #

      אפרופו ריח, תכננתי להכין הערב עוגת שמרים עם קינמון (למרות סלידתי הידועה מקינמון), ולו רק כדי שריח המאפה יתפשט בחדר המדרגות וכל השכנים יאמרו לעצמם: "מה זה, הופה, יש לנו שכנים חדשים?!"
      אבל העייפות הכריעה אותי (ואני לא בטוח שאני יודע איפה ארזנו את פרודוקטי האפייה שלי). אז אולי מחר. 🙂
      תודה על האיחולים, חיה, וחג שמח!

      • עינבלית 17 בספטמבר 2013 בשעה 21:12 #

        עוגת תפוחים זה קלאסי לעשות ריח של בית לבית חדש.
        תתחשו על הדירה החדשה, אני חושבת שבעל הבית המנוול בעצם עשה לך טובה ועזר לכם להשתדרג ברמת החיים.
        שנה טובה ומתוקה, יופי של כנרת יש לך בסלון!
        ואם כבר המלצות, אז את החומוס באפיקים כבר ניסיתם? שווה שווה, פתוח רק בימי חול אאל"ט, משעה 12. אם יש משהו שאני מתגעגעת אליו.

        • טל 18 בספטמבר 2013 בשעה 8:43 #

          אה, אבל הבעיה עם עוגת תפוחים היא שיש בה תפוחים. אני לא אוהב לאכול עוגות עם פירות, אז אני לא אוהב להכין עוגות עם פירות, ועוגת תפוחים עדיין לא יצא לי לנסות. שמרים-קינמון דווקא כן (יצא לי להכין לאנשים אחרים).
          את החומוס באפיקים עדיין לא ניסינו, למרות שכל פעם שאנחנו מתקרבים לאיזור ומתחילים לראות את השלטים שלנו אני אומר לעצמי "זהו, אני חייב לבוא לפה!". עכשיו עם ההמלצה שלך אני באמת חייב לנסות אותו.
          תודה רבה וחג שמח, עינבלית. 🙂

  11. nogamoon 17 בספטמבר 2013 בשעה 13:57 #

    שיהיה בשעה טובה ☺
    אני משערת שקראת את סדרת הרשומות שלי על מעבר הדירה האחרון (ואם לא, אני ממליצה בחום לקרוא) ותוכל אולי למצוא שם טיפים שאתה לא מכיר.
    אני מאד רציתי גם את הכנרת וגם את החרמון אז קיבלתי בהתחלה פה רק את החרמון ועכשיו גם את זה אין לי מהחלון. (אלא אם אני מוציאה חצי גוף החוצה בסיבוב ומותחת את הצוואר).
    העיקר שתהיו מרוצים ותהנו בדירה החדשה.

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:28 #

      אני זוכר שעברת דירה, אבל לא לאחרונה, נכון? בתקופתי כמנהל בלוגיה, אם אני לא טועה? אם כן, אז קראתי. אבל מאחר ואני לא בטוח, אלך עכשיו ואקרא שוב. 🙂

      • nogamoon 18 בספטמבר 2013 בשעה 9:44 #

        עברתי לפני שנה וקצת ☺ מקווה לא לעבור בקרוב למרות שאין לי חרמון מול החלון☺

        • טל 18 בספטמבר 2013 בשעה 10:01 #

          קראתי אתמול את הסדרה. ממש יופי שקראתי אותה *אחרי* המעבר, כן? 😀
          אבל לא נורא, חלק מהדברים שתיארת שם באמת עשינו (כמו הסימון במספרים וחלוקה לחדרים). אוהב את הרעיון להכניס צלחות לסירים. גאוני!

          • nogamoon 20 בספטמבר 2013 בשעה 8:03 #

            תודה 🙂
            הרעיון של הצלחות והכוסות בתוך הסירים מגיע מפסח במשפחה. רק בזכות החלפת המטבח בחג הזה למדתי לארוז מטבח. 🙂

  12. Liora Firan 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:04 #

    בשעה טובה, ממש המון סיבות לשמוח, מאחלת לכם שם הרבה שנים טובות
    והמון כינרת ושמחה,

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:20 #

      תודה רבה! 🙂

  13. תזזאטית 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:10 #

    בהצלחה תתחדשו וברכות על המעבר לבית "חדש" .+ספסל ירוק , מאחלת לך לעמוד הפעם בהבטחת לקרן ולא לעבור יותר… חוץ מהכתובת בבטון .. הכל נראה מצוין…מסכימה איתך שאין כמו ים מול חלון בבית .. אני רוב חיי גרתי מול הים התיכון כך שמבינה חשיבות הכחול המרגיע הזה.. לגבי מספרי בתים.. אני לא מכירה דרך אחרת בה ממספרים בתים ברחובות…. ברוב הכתובות שחיפשתי רמת (הבנות שלי) חיפה 0חברות) אזור תל- אביב (קרובי משפחה ) תמיד היה שני צדדים אחד של מספרים אי זוגיים וממול מספרים זוגיים.. גם אצלנו זה ככה…אני למשל גרה בין בית 31 לבית 35 וממולי מעבר לכביש ישנם בתים 30 32 34 ….:-)
    אבל זה ממש לא משנה העיקר שטוב לכם ואתם מרוצים ושל הרווחתם יותר כמות ואיכות באותו מחיר..
    שנה טובה וחג שמח!!☼

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:19 #

      כן, בטח שמספרים זוגיים בצד אחד ואי זוגיים בצד שני, אבל למה 19 בין 21 ל23? זה לא מתימטי… 🙂

    • טל 17 בספטמבר 2013 בשעה 19:20 #

      ועם כל זה, אגב, מעבר לכביש נמצא בניין 101, בצד של הזוגיים.
      טבריה. נו.

  14. חתולי8 21 בספטמבר 2013 בשעה 1:08 #

    בטבריה עושים על האש במרפסת???? טוב, נו, בבית מספר 19 שממוקם בין 21 ל 23 הכל אפשרי, אפילו לכתוב ספר מסוג הארי פוטר… (עניין הרציף וכזה,).
    בקיצור, זוכרת את הספסל, אוהבת את הכנרת ומאחלת לכם 30 שנה שם או בית משלכם, מה שיבוא קודם!
    תהנו!!!!!!

  15. oferdub 23 בספטמבר 2013 בשעה 8:20 #

    ברכות למעבר!
    כאמור, הרבה סיבות טובות, ונוף לכנרת בהחלט נחשב במיוחד 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. זו הייתה 2013 שהייתה | רסיסי מילים - 31 בדצמבר 2013

    […] 2013 עברנו דירה. עדיין בתוך טבריה – הו, כמה שאני סולד ממך, טבריה! – […]

  2. הבית החדש | רסיסי מילים - 27 במאי 2014

    […] האחרונה בה עברנו דירה זה היה בתוך טבריה – עברנו מהדירה של בעל הבית הקודם […]

כתיבת תגובה

