מעבר לשביל, על יד הענן

4 דצמ

תכלס, אין שום קשר בין האגוז הירוק הזה לבין ספי ריבלין ז"ל. כלומר, חוץ מהשם. בהתחלה אפילו הרגיז אותי שהפיד שלי בפייסבוק התמלא בתמונות של אגוזי פיסטוק עם סמיילים עצובים. אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שהקשר הזה נעשה אוטומטי בראשו של כמעט כל מי שגדל על השידורים החוזרים של הבית של פיסטוק ורגע עם דודלי. לא יעזור שום דבר, לנצח יעלו בדמיוני שתי תמונות כשאשמע את המילה "פיסטוק" – האגוז הירוק והקומיקאי המנוח.

בחודש האחרון שמעתי הרבה את המילה "פיסטוק". האגוז הירוק הוכרז כחומר הגלם החודשי של מנטקה הרבה לפני שהתפרסם שספי ריבלין נאבק על חייו, ובקבוצה הנהדרת שלנו בפייסבוק עלו מדי כמה ימים תמונות של מתכוני פיסטוק נפלאים של הבלוגרים הזריזים יותר שבחבורה. כל תמונה נראתה יפה יותר מקודמתה, כל קינוח גירה את בלוטות הרוק, אבל מבלי להתכוון, לפחות אצלי זה קרה ככה, יחד עם כל תמונת פיסטוק צצה בדמיון לשבריר שניה גם תמונה של ספי ריבלין. ההיא עם הכובע המגוחך וחולצת הפסים אדום-לבן. הבליחה ונעלמה, כי בכל זאת דיברנו על קינוחים ולא על האיש, אבל האסוציאציה פשוט טבועה אצלנו. טוב, כאמור, לפחות אצלי.

עכשיו גם האיש נעלם. פיסטוק, איצ'ה, אדריאן של ציפי, יוסההההף… נשאר רק חיוך.

איזו אבידה. כמה עצוב. מחלה ארורה.

בזמן הזה לפני שבוע התאבלתי בדמעות על מותו של אריק איינשטיין. יהונתן כבר ישן, ולמחרת שאלתי אותו אם הוא יודע מי זה. הוא לא ידע. הבטחתי לו הבטחה שהוא כנראה לא הבין ובטח שכח מיד אחר כך – שהוא ומיכל יגדלו וידעו מי היה הזמר הזה שאבא אהב. עכשיו אני מתאבל שוב, הפעם על מותו של ספי  ריבלין. יהונתן כבר ישן, ואני לא צריך לשאול אותו מחר אם הוא יודע מי זה. הוא לא יודע. אבל אני אשתדל שהוא ומיכל יגדלו וידעו מי היה הקומיקאי הזה שאבא אהב.

ספי ריבלין ז"ל

זה פיסטוק, יהונתן.

8 תגובות to “מעבר לשביל, על יד הענן”

  1. חיה שורץ 4 בדצמבר 2013 בשעה 7:47 #

    אכן עם פטירתו תמה תקופה נהדרת של תכניות טלויזיה עם תום ילדות, עם עברית טובה, עם "קריצה" לשובבות. ליבי ליבי לילדינו (ונכדי) היקרים על האבדן. אין היום דברים כאלה, וחבל.טוב שיש יוטיוב ואפשר להראות קטעים ישנים. חנוכה שמח.

  2. חתולי8 4 בדצמבר 2013 בשעה 9:03 #

    הבטחה מרגשת הבטחת לילדים.
    כ"כ עצוב….. דור של ענקים הולך ונעלם ומשאיר אותנו עם כל מיני איל גולנים……

  3. יונה דורון 4 בדצמבר 2013 בשעה 9:34 #

    דור הולך ונעלם, עצוב, עצוב 😦

  4. motior 4 בדצמבר 2013 בשעה 9:42 #

    גם אצלי ספי ריבלין תמיד יהיה פיסטוק – אבל לא להיפך 🙂
    יהי זכרו ברוך

    • טל 4 בדצמבר 2013 בשעה 10:53 #

      אני חושב שזה בגלל שאני הכרתי קודם את פיסטוק הדמות ורק הרבה אחר כך את פיסטוק האגוז. ממש זכור לי שהתפלאתי שיש גם אגוז שנקרא ככה.
      גם אף פעם לא אהבתי במיוחד לאכול פיסטוק, אבל כן אהבתי את הבית של פיסטוק.
      הו, מה זה משנה. :-/

  5. יערה 4 בדצמבר 2013 בשעה 11:21 #

    עצוב מאד.
    לעד ספי ריבלין יזכר לי כפיסטוק.
    אחח…. זכרונות ילדות מתוקים.

  6. ע נ נ ת 5 בדצמבר 2013 בשעה 15:26 #

    גם אצלי ספי ריבלין קשור לעד עם פיסטוק…
    בהחלט חבל עליו.

  7. anguly 25 בדצמבר 2013 בשעה 7:51 #

    שלי כבר מכירות אותו ממזמן ויודעות לשיר איזה בית יש לפיסטוק
    וגם שפיסטוק לקח את המפתח של חביתוש בלי רשות של רגע ודודלי.
    אני כל פעם נדהמת מחדש כמה הן מרותקות ביוטיוב לתכניות מלפני 30 -40 שנה
    גם פיסטוק, גם רגע עם דודלי וגם דלת הקסמים מככבים אצלינו מפעם לפעם
    וספי גם אצלי הוא פיסטוק

כתיבת תגובה

