עשרה דברים שלא ידעתם עלי

25 דצמ

שרביט בלוגרים חביב מסתובב לאחרונה פה בבלוגוספירה – וסוף סוף נחת אצלי הודות לפנפן. אלא מה? עכשיו אני צריך לספר לכם עשרה דברים שלא ידעתם עלי, וזה לא עניין פשוט לאור העובדה שאני מספר בבלוג כמעט כל דבר מעניין שקורה לי, ועל אחת כמה וכמה כאשר לפני כמה שנים פרסמתי רשומת "100 דברים עלי" בבלוג הקודם, אז מה כבר התחדש מאז?… אבל הרמתי את הכפפה, חשבתי וחשבתי, ולבסוף הצלחתי לסנן החוצה כמה דברים שלא ידעתם עלי ולהשאיר רק עשרה. אז רגע לפני שניגש לרשימה שלי, כי תיכף אשכח – אני מגלגל את הכדור לאירנה, רותי ודגנית. בהצלחה וסליחה.

יאללה, הנה זה בא:

1. כשאני נוהג, אסור שהווליום באוטו יהיה על מספר ראשוני. למה? לא יודע. הייתה לזה אבולוציה מסוימת – בהתחלה סתם העדפתי שהווליום יהיה מספר זוגי, אחר כך קיבלתי גם את אלה שמתחלקים ב-5 ועוד ועוד, אבל אם במקרה אכנס לאוטו אחרי שאשתי נהגה ואגלה שהווליום על 29, נניח? אוי ואבוי. אוי ואבוי!

אוי ואבוי!!!!11

אוי ואבוי!!!!11

2. מה שמזכיר לי שכשאני שומע שיר כלשהו, במיוחד כזה שאני מחבב אבל לא רק – אני לא מסוגל לעצור אותו באמצע. כך למשל אם האזנתי לרדיו תוך כדי נהיגה והגעתי אל היעד כאשר השיר עדיין מתנגן – לא אכבה את המנוע עד שהשיר נגמר, אפילו אם הוא רק התחיל ואני באיחור היסטרי. מצד שני, יכול היה להיות יותר גרוע.

3. אני שונא להתמקח. אין לי סבלנות לזה. אני בעד "תגיד לי כמה זה עולה ואני אחליט אם המחיר מתאים לי או לא". נכנסתי פעם לחנות נעליים בתחנה המרכזית בתל אביב – אלוהים, מה חשבתי לעצמי? – והסתכלתי על נעליים. המוכר אמר שהן עולות 750(!) ש"ח, אז אמרתי יפה תודה, הסתובבתי וכיוונתי את צעדיי לעבר היציאה. הוא מיהר לחסום אותי והציע מחיר נמוך יותר. ועוד יותר. ועוד יותר. בסוף הגיע ל-70(!) ש"ח, שזה פחות מעשירית המחיר המקורי. אז למה לא אמרת מההתחלה? לא קניתי, כמובן, ובכל פעם שמחיר של משהו עולה לדיון – אני מוכן לוותר על המוצר ולצאת. למזלי התחתנתי עם אישה שנהנית להתמקח ואפילו מאוד טובה בזה, למרות שאני תמיד מגלגל לעומתה עיניים בזעף.

4. מאז שאני אבא, כל פעם שאני רואה בטלוויזיה קטע מרגש ובו אבא ובן או אבא וילדים – אני מסוגל לפרוץ בבכי. ככה, בשניה. אבל אם זה יקרה, אז רק כשאני לבד בחדר, אחרת אסתיר את ההתרגשות בעזרת הערה צינית.

5. מה שמזכיר לי – אני האדם השני הכי ציני שאני מכיר. האדם הראשון הוא אשתי.

6. יום אחד ניגשתי למטבח כדי להכין לי כוס קפה, וקלטתי שבזמן שאני ממתין שהמים ירתחו אני ממש מתנצל באוזני עצמי בקול רם שכל מה שיש לי להציע זה רק רד מאג כי הג'ייקובס בדיוק נגמר. אני מניח שזה כתוצאה מהעובדה שאני עובד מהבית ונמצא רוב היום לבד, אז יש לי איזה חסך משונה בסביבה אנושית שעד לאותו רגע מול כוס הקפה לא שמתי לב אליו.

7. אני משתמש בשפה עברית תקינה למדי ביומיום – לא מחזה רגיל בטבריה, אגב – וכשאני מתעצבן אז העברית שלי נעשית גבוהה יותר ויותר עד שאפילו אנפילאותיי סומקות. אני חושש שזה אומר שנציגות שירות מטומטמות למיניהן מפסיקות להבין מה אני רוצה מחייהן בשלב מסוים.

8. לעולם לא תתפסו אותי כותב "חחח". הכי קרוב שאגיע לבטא בכתב שמשהו הצחיק אותי יהיה "פחח". "חחח" פשוט נשמע באוזניי כאילו אני מנסה להקיא כדור פרווה.

9. אני לא מסוגל לאכול בסכין ומזלג שאינם שייכים לאותו סט. מי אתם, אנשים שכן מסוגלים?!

10. אני לא חושב שאי פעם אהפוך לגמרי לצמחוני ובטח לא טבעוני (אין לי ביצים לזה. פחח!) – אבל לאחרונה מתחשק לי להפחית משמעותית את צריכת הבשר שלי. עם זאת, אני די חושש לספר את זה לאבא שלי, שמבחינתו אין שום בעיה לחיות על תפריט של נקניקים בלבד. מה שמזכיר לי, אגב, שממש בקרוב יתפרסם כאן מתכון שלי לקינוח עם בשר. הו, כן. חכו חכו.

ואפרופו מתכון – אז ממש השבוע עלה מתכון חדש שלי באתר של מגזין "על השולחן" – הפעם לעוגיות אגוזים, צימוקים וכל מה שנשאר.

הקליקו כאן, שתפו ודרגו, והכי חשוב - רוצו למטבח!

הקליקו כאן, שתפו ודרגו, והכי חשוב – רוצו למטבח!

21 תגובות to “עשרה דברים שלא ידעתם עלי”

  1. anguly 25 בדצמבר 2013 בשעה 7:35 #

    חחח
    להקיא כדור פרווה
    הנה יצא השתחרר לי
    והוא היה תקוע שם עוד מאתמול
    😛

    • טל 25 בדצמבר 2013 בשעה 9:49 #

      לחתול שלי הייתה בעיה דומה, אז החלפנו לו אוכל. נסי ותיהני. 😛

  2. בצלאל 25 בדצמבר 2013 בשעה 8:04 #

    אבל טל, גם 11 הוא מספר ראשוני.

    • טל 25 בדצמבר 2013 בשעה 9:17 #

      נכון. מעניין. פתאום אני לא בטוח. אצטרך לעשות נסיעת מבחן עם רדיו כדי לבדוק איך אני עם 11. כבר חוזר.

    • טל 25 בדצמבר 2013 בשעה 9:46 #

      ובכן, לאחר סיבוב באוטו בו בחנתי את העניין בקפדנות, נראה שגם 11 בעייתי לי. עכשיו אני מתבאס שעשיתי פאדיחה עם 11-ראשוני אבל שמח באופן משונה שהעיקרון המטופש שלי נשמר – ועדכנתי את הפוסט בהתאם. תודה רבה באמת.

  3. motior 25 בדצמבר 2013 בשעה 8:43 #

    בצלאל הוציא לי את המילים מהמקלדת…
    נעים להכיר את אוסף העובדות המעניינות (שלא לומר ביזאריות) האלה.

    • טל 25 בדצמבר 2013 בשעה 9:47 #

      ביזאריות? אתה יודע שממש גרמת לי לחזור ולקרוא מה כתבתי כדי לחפש משהו ביזארי? מה ביזארי? אתה בטח אחד מאלה שמסוגלים לאכול בסכין ומזלג לא-תואמים, אה? אה?!

  4. אני רואה שהצלחת 🙂 פחחח

    • טל 25 בדצמבר 2013 בשעה 9:48 #

      פחח. לא רק שהצלחתי, על הדרך נותרו על רצפת חדר העריכה – טוב, הסלון – מספיק דברים עלי לעוד לפחות סיבוב אחד נוסף…

  5. ע נ נ ת 25 בדצמבר 2013 בשעה 10:45 #

    נהניתי מאד לקרוא
    ובקשר ל-29, רציתי לומר שזה לא רק מספר מעצבן, זה גם קו אוטובוס נוראי (שזוחל את כל כפר סבא, רעננה והרצליה – לוקח לו בערך שעה וחצי להגיע מצד אחד לצד שני. פחות מ20 ק"מ)
    גם אני מעלה משלב בשפה כשאני מתעצבנת, ואילו שאני מתעצבנת עליהם לא מבינים אותי. או שיותר גרוע, הם מבינים הפוך ממה שהתכוונתי…

    • טל 26 בדצמבר 2013 בשעה 22:52 #

      מכיר את קו 29, כשגרתי בכפר סבא ועבדתי בהרצליה, נהגתי להשתמש בשירותיו מתחנת היציאה שלו ועד כמעט-התחנה האחרונה. הייתי ישן מצוין גם בהלוך וגם בחזור. 🙂

  6. ktuma 25 בדצמבר 2013 בשעה 10:54 #

    1-4 זה בדיוק אני, רק הפוך את האבא לאמא.
    ברדיו אני עדיין בקטע של 5-10-15 וכן הלאה וכך גם בטלביזיה. אחרת אני לא נהנית מהמוסיקה, סרט.

    כל השאר קצת שונה 🙂

    שמחתי להכיר עוד צד בך.

    המשך יום נעים
    יערה

  7. תזזאטית, 25 בדצמבר 2013 בשעה 22:08 #

    אני מזדהה איתך ב2, 3 , 4 (אמא) ו7 .. 🙂 חחח… (;-) )
    נעים להכיר !
    המשך שבוע טוב!

  8. מור 26 בדצמבר 2013 בשעה 9:44 #

    #1 – לגמרי. רק ווליום זוגי. 5 לא תקף. באוטו הקודם הסתדרתי גם עם 15, אבל עכשיו זה כבר חזק מדי ואני לא עוברת את 12-14, אז נמנעה הדילמה.
    #2 – מזדהה אבל לא תמיד מצליחה לעמוד בזה. זה צריך להיות שיר שאני ממש אוהבת, ואני ממש צריכה לא לאחר לאן שניסיתי להגיע כדי שזה יקרה 🙂
    #8 – ל ג מ ר י . אבל אני מהמחמירים. לא מחחחת. לא מפחחת. רק סמיילי. אם הצחיקו אותי בקטנה – הוא יהיה מורכב מנקודתיים, מקף וסוגר. אם צחקתי ממש —> הסוגר יהפוך ל-D.

    קיצור – אוהבים אותך, טל (ואת הפרעותיך המשונות. כן, הפרעות. גם לי יש, אז מותר לי)!

    • טל 26 בדצמבר 2013 בשעה 22:54 #

      גם אני הייתי מהמחמירים בסמיילים, ואני שמח לשמוע שגם את נוהגת להשתמש במקף (מי האנשים שמציירים סמיילי בלי אף?!) – אבל התברגנתי. גם לך זה יקרה יום אחד. הישמרי!

  9. אירנה 26 בדצמבר 2013 בשעה 22:18 #

    א. תודה על העברת השרביט. קיבלתי את האתגר כמחמאה. הכי אוהבת לדבר על עצמי. הבעיה שבדיוק בגלל זה נראה לי שכבר דיברתי על הכל…
    ב. בזכות הרשומה שלך גיליתי הרגע שגם לבעלי יש את אותה הבעיה עם הווליום ברכב. אין לו תשובה למה. המשכתי לחקור וכן, זה כולל גם את הווליום בטלוויזיה. גם לזה אין לו תשובה. חתיכת גילוי אחרי 11 שנות נישואין, מקווה שזה בסדר שהזכרתי מספר ראשוני… והוא הסכים לגמרי גם עם סעיף 2 ו-5…
    ג. צודק מאוד לגבי 6. כי אחרי שמתרגלים לג'קובס, יש צורך להתנצל על מאג. גם אם זה רק אתה והכוס קפה שלך.
    ד. הכי צחקתי מ-7. אצלי במצבים אלה יוצא פתאום מבטא רוסי שבמצב רגוע לא שומעים. אולי זו הוודקה שעולה למוח… פה הייתי אומרת חחח אבל אמנע…
    ה. מחכה בקוצר רוח למתכון המובטח מסעיף 10. כן, זה מופרע. מופרע זה אנחנו.
    ו. אני יכולה גם כאן להמשיך עד 10. זה כיף. אבל צריך לשמור משהו לרשומה…

    • טל 26 בדצמבר 2013 בשעה 22:55 #

      אם זה יצא לך בכזאת קלות בתגובה, אז נו, נו, אני כבר משתוקק לקרוא את העשירייה שלך. 🙂

  10. oferdub 27 בדצמבר 2013 בשעה 4:52 #

    רשימת הפרעות מכובדת!
    אבל גם לא מזיקה, ובהחלט חביבה. לעיתים גם מובנת..
    🙂

  11. חתולי8 30 בדצמבר 2013 בשעה 1:16 #

    תמיד הרגשתי בתוך תוכי שאתה משלנו…..
    כדור פרווה :)…..

  12. דּוֹדָשְלָהּ 2 בינואר 2014 בשעה 20:19 #

    מאד נהניתי מהשיחה שלך עם עצמך בעניין הקפה. גם אני נוהגת לדבר עם עצמי, אם כי זה בדרך כלל מתבטא בדרבון, כמו: נו די, מירב, תפסיקי עם השטויות ולכי לעשות מה שאמרת שתעשי לפני שעתיים.

    אבל מה שהכי אהבתי בפוסט הזה זה את כדור הפרווה. (גם לי מוזר כשכותבים חחח. מעדיפה חיחיחי, או טיהי. יותר אלגנטי בעיניי.)

  13. inbal 10 ביוני 2014 בשעה 21:16 #

    איזה כיף שנתקלתי בפוסט הזה.

להשאיר תגובה

