קאפקייקס תירס והודו. כן, הודו

1 ינו

כן! קינוח עם בשר! כן! ואל תעקמו לי את האף! מי אמר שקינוח חייב להיות חלבי או פרווה? אה? העיקר שטעים, לא? מה, אם אגיש לכם קאפקייקס תירס עם בננות מקורמלות ואשבע שזה טעים, תתנו לקצת פסטרמה הודו לעצור אתכם מלטעום?

קאפקייקס תירס והודו עם בננות מקורמלות

מה? מה פתאום לשלב פסטרמה הודו בקינוח?
הכל התחיל לפני כחודשיים, כאשר במסגרת פרוייקט כחומר ביד הבלוגר של מנטקה, מיד לאחר שפרסמתי את הטופי-קופי, חמדתי לי לצון והצעתי שחומר הגלם הבא יהיה הודו. ההצעה עוררה כצפוי כמה גיחוכים בקרב שאר המשתתפים, ובסופו של דבר הלכו על פיסטוק, שלכבודו הכנתי את עוגת השוקולד הלבן עם הפתעת פחזניות הפיסטוק. ואז שוב חזרתי על ההצעה להכריז על הודו כחומר הגלם החודשי, ושוב היו גיחוכים וחומר הגלם הבא הוכרז כתירס. תירס! הידד, אפשר להשתמש בקלחי תירס, קמח תירס, פופקורן, קורנפלקס… מצוין.

אבל רגע.
אולי אצליח לשלב תירס עם הודו לכדי קינוח אחד שלא יהיה רק הרפתקה קולינרית אלא גם טעים וראוי להגשה לאורחים? ובכן, יש לי רק שתי מילים לומר על זה:

התעלמתי מהעובדה שהקאפקייקס עליהם מדובר בצילום גרמו למתמודדת לעוף בסיבוב הראשון. שלי הרבה יותר טעימים

התעלמתי מהעובדה שהקאפקייקס עליהם מדובר בצילום גרמו למתמודדת לעוף בסיבוב הראשון. שלי הרבה יותר טעימים!

למעשה, לא באמת המצאתי פה את הגלגל. אני נוהג לצפות בתכנית שנקראת "מלחמות הקאפקייקס", שם מתחרות ארבע אופות בכמה אתגרי אפייה ומכינות קאפקייקס בטעמים שונים ועם קישוטים שונים. חלק מהאתגרים כוללים למשל להכין קאפקייקס ברוח רומנטית, או קאפקייקס מצחיקות שיעלו חיוך, ולפעמים יש גם אתגרים בהם צריך להשתמש בכל מיני חומרי גלם מוזרים – בין היתר סוגי בשר שונים כגון בייקון או אפילו, ובכן, הודו. 

אז האתגר שהצבתי בפני עצמי הפעם היה די פסיכי. גם רציתי לשלב בשר במאפה שמבוסס על תירס, גם רציתי שכל העניין יהיה כשר וכמובן מתוק במידה שמתאימה לקינוח, ואם ניקח בחשבון שמעולם לא ניסיתי להשתמש בקמח תירס, בהודו כחומר גלם או אפילו לקרמל בננות… ובכן, אפשר לומר שמאוד נהניתי לשחק במטבח בשבועות האחרונים.

התוצאה: קאפקייקס תירס רכים, מתוקים וטעימים, שמורגש בהם קראנצ' מעניין שנובע גם מתוספת קורנפלקס וגם מפסטרמה הודו צלויה עם סוכר חום, עם קישוט של סטריפ פסטרמה צלויה (לרמז על מה שבפנים) שיש מי שציינו שנראית כמו בייקון – נכון, ההשראה באמת מגיעה מבייקון – ובחרתי להגיש הכל עם בננות מקורמלות. זוגתי מבקשת לציין בשלב זה שכשהיא טעמה היא צווחה "אוי, זה הרבה יותר טעים מאיך שזה נראה! זה מתוק, וזה גם קצת מלוח, ואנשים בטח לא יבינו עד שהם יטעמו, אבל אוי, כמה שזה טעיייייים!!!"

ואם הקינוח שלי בכל זאת נשמע משונה מדי לטעמכם, עזבו הכל ולכו עכשיו לראות את קינוחי התירס המופלאים שהכינו יתר משתתפי הפרוייקט. אני כמעט בטוח שאצלם אין שום סוג של בשר, אבל הרבה קינוחים מגניבים מתירס ודברים אחרים.

קאפקייקס תירס והודו

הפרודוקטים ל-6 קאפקייקס:
6 פרוסות פסטרמה הודו
½ כוס סוכר חום
1 כוס קמח תירס
¾ כוס קמח רגיל
1 שקית אבקת אפייה
½ כוס סוכר
½ כפית מלח
2 ביצים
½ כוס שמן
1/3 כוס סירופ מייפל
½ כוס מיץ תפוזים
½ כוס קורנפלקס שבורים גס

לבננות המקורמלות:
3 בננות בשלות פרוסות
2 כפות שמן (לא שומרים כשרות? חמאה!)
4-5 כפות סוכר חום

אופן ההכנה:

1. הכנה מקדימה – צולים את הפסטרמה:
חותכים את פרוסות הפסטרמה לרצועות. מניחים על רשת ומפזרים על פניהן סוכר חום. מכניסים לתנור אפייה שחומם מראש ל-180 מעלות למשהו כמו 10-15 דקות, במהלכן הפסטרמה תיצלה והסוכר שמעליה יימס ויתקרמל. חשוב לפרוש נייר אפייה מתחת לרשת כדי שיקלוט את טפטופי הסוכר, וכמובן לשים לב שהפסטרמה לא תישרף. ברגע שהיא נראית קריספית למדי – זה גם הרגע בו הכלב המשפחתי מתחיל לנבוח לכיוון התנור – להוציא מהתנור ולצנן.

פסטרמה הודו, לא משנה איזו. קנינו מה שהיה במבצע

פסטרמה הודו, לא משנה איזו. קנינו מה שהיה במבצע

חותכים לרצועות, מניחים על רשת ומפזרים מעט סוכר חום

מניחים על רשת ומפזרים מעט סוכר חום. טוב, אולי הרבה סוכר חום

אחרי 15-20 דקות בתנור, הפסטרמה מתקרזלת ומתקרמלת

אחרי 10-15 דקות בתנור, הפסטרמה נצלית ומתקרמלת

2. מכינים את הקאפקייקס:
בקערה אחת מערבבים את קמח התירס, הקמח הרגיל, אבקת האפייה, הסוכר והמלח. בקערה שניה טורפים את הביצים, השמן, סירופ המייפל ומיץ התפוזים (או החלב). לאחר מכן מוזגים את הנוזלים אל היבשים ומערבבים.
קוצצים את הפסטרמה הצלויה (אני השארתי כמה סטריפים בצד עבור העיטור הסופי), מוסיפים חצי מהכמות לתערובת הקאפקייקס ביחד עם הקורנפלקס השבור-גס ומערבבים.
מוזגים את הבלילה לתבנית קאפקייקס גבוהות ומפזרים מלמעלה את יתרת הפסטרמה הקצוצה.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל-20 דקות.

קאפקייקס בדרך לתנור

קאפקייקס בדרך לתנור

3. בזמן שהקאפקייקס בתנור אפשר להכין את הבננות המקורמלות:
מחממים שמן וסוכר חום במחבת. לא מערבבים, רק מטלטלים קלות מדי פעם. ברגע שכל הסוכר נמס מוסיפים את פרוסות הבננה ומטגנים 3-4 דקות כאשר הופכים אותן מדי פעם. זהירות, זה נורא חם. תנו לזה להתקרר קצת.

4. מוציאים את הקאפקייקס מהתנור כאשר נראה שהן תפחו יפה וקיסם יוצא יבש. מניחים רגע להצטנן ומחלצים מהתבנית (אפשר להעביר סכין לאורך השוליים כדי לסייע בחילוץ).
מניחים על צלחת הגשה. מפזרים את הבננות המקורמלות מלמעלה ומהצדדים.
אם זכרנו לשמור בצד כמה סטריפים של פסטרמה צלויה ו/או התאפקנו לא לאכול אותה, אפשר לעטר כל קאפקייק בסטריפ אחד.
מומלץ להגיש חם.

בתיאבון!

בתיאבון!

וחשבתי לסיים בהבטחה שאחזור לקינוחים סטנדרטיים בעתיד, אבל לא, אני לא מבטיח. :-)

וחשבתי לסיים בהבטחה שאחזור לקינוחים סטנדרטיים בעתיד, אבל לא, אני לא מבטיח. 🙂

17 תגובות to “קאפקייקס תירס והודו. כן, הודו”

  1. ע נ נ ת 1 בינואר 2014 בשעה 11:22 #

    טוב, באמת הגזמת… פסטרמה עם סוכר? בתור פולניה הייתי אמורה להיות מאד מרוצה מהרעיון הזה, אבל איכשהו הוא באמת נראה לי מוזר.
    בכל זאת, אני משערת שאני אטעם אם ייזדמן לי. (לא שסביר שיזדמן לי דבר כזה…)

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:38 #

      ממליץ בחום (לך ולאחרים שתהו על השילוב של פסטרמה עם סוכר) לנסות לפחות את החלק הראשון של הצלייה, אפילו בלי להכין את כל הקאפקייקס והטררם מסביב. זה ממש טעים גם כסתם נשנוש. אני בהחלט מתכוון לעשות את זה יותר.

  2. zoe 1 בינואר 2014 בשעה 11:27 #

    אדיר אדיר אדיר אדיר.
    זה פשוט מטורף. וגאוני. אבל ידוע שהקו בין גאונות לטירוף הוא דק מאוד 😛
    ובא לי לטעום!
    זהו 🙂

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:39 #

      אני לא חושב שאני גאון ולא מטורף, אולי רק הרפתקן… 🙂

  3. טליה 1 בינואר 2014 בשעה 11:36 #

    אני לגמרי הייתי מנסה. השילוב של הקאפקייקס תירס עם ההודו והבננות נשמע מדהים!
    והערת שוליים – מלחמות הקאפקייקס שולטתתת!!!1

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:41 #

      בהחלט שולטתתת!!!1 – אז למה ערוץ האוכל משדרים שוב ושוב את עונה 2 כשבארה"ב הם כבר לפחות בעונה 7? (לא שזה מפריע לי לצפות גם בשידורים החוזרים, גם אם זו הפעם השלישית או הרביעית…)

  4. hayaschwartz 1 בינואר 2014 בשעה 11:46 #

    טל יקר,
    אין ספק שיש לך מח יצירתי ואתה חושב מחוץ לקופסה. מעניין לטעום את זה , אני בטוחה שרעייתך צודקת!

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:42 #

      רעייתי תמיד צודקת. נקודה.
      (אז קדימה, אוצי רוצי למטבח ונסי את ההרפתקה הזו!)

  5. חתולי8 1 בינואר 2014 בשעה 12:52 #

    מוווווזר……
    אני חושבת שלא הייתי מנסה בכלל לטעום…
    שנה טובה טל יקר♥

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:42 #

      חתולים לא אוהבים פסטרמה עם סוכר?

  6. ImaShel 1 בינואר 2014 בשעה 13:22 #

    אני לא יודעת אם הייתי מנסה לטעום. אולי אם לא הייתי יודעת ואז כמובן בלי הסטריפ למעלה. אבל אין ספק שזה הכי יצירתי.

    • טל 1 בינואר 2014 בשעה 17:43 #

      אבל אבל אבל הסטריפ למעלה הוא הכי טעים!

  7. אירנה 1 בינואר 2014 בשעה 22:07 #

    חיכיתי לזה. עכשיו שמישהו יכין לי את זה. חשבתי שאני אמיצה כששילבתי תותים עם גבינה בולגרית, חצילים עם צימוקים ואשכולית עם אבוקדו. אבל פסטרמה עם סוכר טרם. למרות שלפי אתרים אמריקאיים בייקון ומייפל זה ממש "אין".
    10 נקודות על יצירתיות.

  8. דורין 26 באפריל 2014 בשעה 23:39 #

    קלטתי פתאום את הקאפקייקס האלה והם פשוט גאונות! לגמרי הייתי טועמת אחד!! בעצם, לגמרי מכינה אותם!

    • טל 27 באפריל 2014 בשעה 12:04 #

      אני מצפה לשמוע איך יצא. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 דברים עלי ופאי שוקולד לבן לימוני | בּוּבּעלֶ'ה - 3 בינואר 2014

    […] זה, לא משנה כמה תתמוגגו. צירופים לא קונבנציונליים כמו קינוח שמכיל פסטרמה אני אטעם רק אם לא אדע מה אני טועמת. אני מתה על פירות אבל […]

  2. "מנוקדת" (עוגת פרג) | רסיסי מילים - 2 במרץ 2014

    […] ולאחרונה קצת השתוללתי עם הקינוחים (אחד הכיל בשר ואחר דרש ציוד הנדסי כבד), רציתי להכין הפעם משהו שגם […]

כתיבת תגובה

