"מנוקדת" (עוגת פרג)

2 מרץ

מנוקדתובכן, פרג.

כן, אני שומע את הצקצוקים שלכם עד כאן. אני מודה שגם אני לא משתגע על פרג, אבל זה היה חומר הגלם החודשי של פרוייקט הבלוגרים של מנטקה, ואתגר זה אתגר.

היות ולאחרונה קצת השתוללתי עם הקינוחים (אחד הכיל בשר ואחר דרש ציוד הנדסי כבד), רציתי להכין הפעם משהו שגם אנשים שפויים יוכלו לעשות בבית, ויחד עם העובדה שהפרוייקט חוגג שנה להיווסדו(!) החלטתי ללכת על עוגה. פשוטה, קלה, לא מסובכת בכלל.

…ובכל זאת התברר שיש מקום לפשל, כי בפעם הראשונה שהכנתי את העוגה, שמתי אותה בתנור והתחלתי לנקות בעליצות את השיש – ואז מצאתי את שקית הפרג שלי. סגורה. מחוץ לתנור, מחוץ לעוגה. גבירותיי ורבותיי, אני גאה להציג בפניכם את עוגת הפרג הראשונה בעולם ללא פרג.

איזה אהבל אני, יא אללה. אבל לא נורא, מיכל נהנתה מהעוגה גם ככה.

אז הכנתי שוב, והפעם היא יצאה מוש-ל-מת! פשוטה! קלה! לא מסובכת בכלל! ועם פרג! היות ולא מצאתי שם קצר יותר מ"עוגת פרג, קרם שמנת, קצפת וקוקוס", אני מכנה אותה פשוט "מנוקדת" (בהצעת אחותי. כי זה מה שפרג עושה. מנקד). היא רכה, לחה, קרמית ולא מתוקה מדי. ובינינו, אני חושב שהיא יצאה אחד הדברים היפים שהכנתי.

רגע לפני הרצפט – גם חבריי לפרוייקט עשו דברים מהממים עם פרג: פסטה פרג, סיגרים במלית תפוחים ופרג, עוגיות פרג-לימון-וניל, פאי… בקיצור, הקליקו כאן למתכוני פרג נוספים.

הפרודוקטים ל"מנוקדת":
5 ביצים מופרדות
3 כפות שמן
1/2 כוס סוכר
כוס ורבע קמח
1 כפית אבקת אפיה
1 שקיק סוכר וניל
חצי כוס פרג

מקציפים את הלבנים של הביצים יחד עם הסוכר לקצף יציב.
טורפים את הצהובים של הביצים עם השמן ומקפלים לקצף החלבונים.
מוסיפים קמח, אבקת אפיה, סוכר וניל ופרג ומקפלים לתערובת.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות למשהו כמו 25-30 דקות. מוציאים כשקיסם יוצא יבש. השתמשתי ברינג בקוטר 20 אז היא יצאה לי גבוהה ונאה. מצננים, מעבירים ללילה במקרר.

לקרם גבינה:
250 גרם גבינת שמנת 30%
גרידת לימון אחד
50 גרם אבקת סוכר
1 כפית תמצית וניל
250 מ"ל שמנת מתוקה

שמים בקערה את כל החומרים פרט לשמנת המתוקה ומקציפים. כשהתערובת אחידה מוסיפים את השמנת המתוקה ומקציפים היטב היטב.

ועכשיו לחלק הכיפי באמת – ההרכבה:

כדאי לתחוב מתחת לשכבה התחתונה כמה קרעים של נייר אפייה באופן כזה שניתן יהיה למשוך אותם החוצה אחר כך

כדאי לתחוב מתחת לשכבה התחתונה כמה קרעים של נייר אפייה באופן כזה שניתן יהיה למשוך אותם החוצה אחר כך (וללקלק)

פורסים את העוגה לשתיים או שלוש שכבות. מרטיבים כל שכבה במעט סירופ סוכר (רבע כוס סוכר מומס ברבע כוס מים רותחים, זו הכמות שהספיקה לי עבור כל השכבות).
מניחים שכבה ראשונה על גבי צלחת ההגשה.
מורחים מעט קרם גבינה.
מניחים שכבה שניה על גבי הקודמת.
מורחים מעט קרם גבינה.
מניחים שכבה שלישית על גבי הקודמת.
מורחים מעט קרם גבינה.
מניחים שכבה רביעית… אה, נגמרו השכבות? אז מורחים את יתרת קרם הגבינה מעל השכבה האחרונה וגם על דפנות העוגה.

מצננים. קרם הגבינה מאוד נוזלי בזמן המריחה, אבל בקירור הוא מתייצב.

אני רציתי שהעוגה תהיה כמה שיותר לבנה מבחוץ, אז קישטתי בקצפת מלמעלה וקוקוס טחון על הדפנות. קוקוס, אגב, היה חומר הגלם הראשון של פרוייקט כחומר ביד הבלוגר בדיוק לפני שנה (ובו עדיין לא השתתפתי), אז הנה, סגרתי מעגל! הידד!

גכ

קוקוס בחוץ ופרג בפנים? חובה להגיש לצד ערימה נאה של קיסמי שיניים.

בתיאבון!

מנוקדת!

בתיאבון!

14 תגובות to “"מנוקדת" (עוגת פרג)”

  1. חתולי8 3 במרץ 2014 בשעה 2:03 #

    ואתה יודע מה דעת על פרג…..
    אין ספק שהיא נראית נהדר!

    • טל 3 במרץ 2014 בשעה 14:39 #

      חן חן, ולמרות הפרג – היא גם ממש טעימה! 🙂

  2. oferdub 3 במרץ 2014 בשעה 6:39 #

    עוגת פרג ללא פרג זה מעניין…
    אני דווקא אוהב פרג, אז מעדיף גירסה מנוקדת. ואפילו שחורה ממש.

    שבוע טוב, ידידי

    • טל 3 במרץ 2014 בשעה 14:40 #

      בין כל הצקצוקים והסלידה מהשחור-שחור הזה, נחמד שיש מי שמודה שהוא אוהב פרג. ברכות, ידידי, אתה הראשון (ולדעתי היחיד כרגע)… 😀
      שבוע טוב!

      • oferdub 6 במרץ 2014 בשעה 2:47 #

        אם הייתי היחיד, הקונדיטוריות לא היו מכינות כאלה במגוון וכמות נכבדת 🙂

  3. אולגה 3 במרץ 2014 בשעה 10:14 #

    טוב, הקטע הזה של עוגת פרג ללא פרג קורע כל פעם מחדש 🙂
    בסוף יצאה אחלה עוגה, פשוט יפהפיה!

    • טל 3 במרץ 2014 בשעה 14:40 #

      שמח שהפאדיחות שלי משעשעות. 😛
      תודה רבה!

  4. תזזאטית 3 במרץ 2014 בשעה 18:45 #

    וואו , יצאה עוגת פרג מרשימה ביותר , היא נראית כמו מספר אפייה של מומחים!!! בטוחה שגם הטעם מעולה 🙂
    אני דווקא אוהבת פרג, ושוב הצחיקה אותי מאוד עוגת "בלי פרג" שלך , 😀 אבל היא נראית כל כך יפה גם ככה. 🙂 …. אבל בחיי טל , שאלה יהיו הצרות שלנו.. 😉

  5. ענת 3 במרץ 2014 בשעה 20:35 #

    ואני שוב אומר- וואו…
    היא נראית כל כך מגרה למרות הקוקוס (ע"ע הפוסט שלי על קוקוס…)!

    תביא כבר ביס!

  6. ע נ נ ת 4 במרץ 2014 בשעה 0:03 #

    אני דווקא אוהבת פרג – וספציפית, עוגות פרג-שמרים כמו שסבתא שלי ז"ל היתה מכינה.
    לעומת זאת, קוקוס פחות חביב עלי.

    • טל 7 במרץ 2014 בשעה 9:55 #

      יוווו, זאתי, אף פעם לא מרוצה! 😀

  7. טליה 4 במרץ 2014 בשעה 21:36 #

    העוגה הזאת נראית פשוט מושלמת, ובדיוק כמו שאני אוהבת.

  8. Michal Miri Katt 7 במרץ 2014 בשעה 9:41 #

    היי,העוגה נראת מדהים,אפשר להשתמש בגבינה לבנה במקום גבינת שמנת?

    • טל 7 במרץ 2014 בשעה 9:54 #

      לא ניסיתי. אני לא בטוח שאפשר, כי נדמה לי שקרם השמנת מתייצב בין היתר בגלל אחוזי השומן של גבינת השמנת, כלומר גבינה לבנה עלולה להיות נוזלית מדי.
      חוץ מזה, זה בטוח יהיה פחות טעים. 🙂

כתיבת תגובה

