עוגיות לימון ופלפל שחור טבעוניות

8 יול

עוגיות לימון ופלפל שחור ראשיתלפעמים אני מביא לעבודה משהו טעים שהכנתי. למה שאני אוכל הכל לבד? שעוד אנשים יעזרו לי לטפל בכל הקלוריות האלה! אבל לפני כמה חודשים מישהי מהחבר'ה הפכה לטבעונית, מה שיצר עבורי בעיה קטנה: אני לא טבעוני וברוב המתכונים שאני מכין יש ביצים או חמאה. עם זאת, לא נעים להביא לעבודה מטעמים ולראות את כולם זוללים חוץ ממנה. אז לפעמים אני משתדל להכין משהו טבעוני, כדי שכולם יהיו מרוצים.

עוד לפני שהוכרז חומר הגלם החודשי באתגר הבלוגרים של מנטקה כבר החלטתי להציב לעצמי אתגר בתוך האתגר – ואנסה להכין הפעם משהו ללא מוצרים מן החי. כאשר נודע שחומר הגלם הוא לימון, חיפשתי קצת באינטרנט ומצאתי מתכון לעוגיות לימון טבעוניות, אבל בפעם הראשונה שהכנתי אותן הן יצאו מאוד דחוסות ומשעממות. בנסיונות הבאים כבר הכנסתי כמה שינויים בכמויות המקוריות, ואף העזתי והוספתי פלפל שחור שלא היה במתכון המקורי, והתוצאה הסופית יצאה פשוט נהדרת: עוגיות עם ניחוח דק של לימון, מנוקדות בעדינות בפלפל שחור שכמעט ואיננו מורגש בהתחלה, אבל קופץ ונותן "זינג!" קטן בסוף. נחמד.

כמובן שלקחתי את העוגיות האלה לעבודה – ודווקא הטבעונית לא אהבה את הפלפל השחור. עוד כמה הצטרפו אליה וטענו שהפלפל השחור מיותר – אבל היו גם לא מעט שאהבו מאוד את השילוב. עוד לפני כן, בבית, הילדים שלי חיסלו כל אחד חצי תבנית… אז הבה נסכם שכשאתם מגישים את העוגיות האלה לאורחים, תזהירו אותם מראש שאלה עוגיות "עם קטע" (או שפשוט תשתפנו ותוותרו על הפלפל השחור…).

רגע לפני שניגש למתכון שלי, אתם מוזמנים להציץ גם במתכונים הלימוניים של יתר משתתפי הפרוייקט – פאי לימון! באבל תה לימון! פאדג' שוקולד לבן ולימון! קאפקייקס לימון במילוי קרד לימון! – הקליקו כאן.

הפרודוקטים (לכ-60 או 70 עוגיות בקוטר 2-3 ס"מ): 
2 כוסות קמח
1 כוס סוכר
1 כפית סודה לשתייה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
קליפה מגוררת מלימון אחד
3/4 כוס שמן
3/4 כוס מיץ לימון
2 כפיות תמצית וניל

הבצק מאוד נוח לזילוף באמצעות שק זילוף, אבל אפשר גם עם שתי כפיות

הבצק מרגיש מאוד נוח בשק זילוף, אבל אפשר גם עם שתי כפיות

אופן ההכנה:
1. בקערה מערבבים את כל החומרים היבשים: הקמח, הסוכר, הסודה לשתייה, המלח, הפלפל וקליפת הלימון
2. יוצרים גומה ומוסיפים אליה את החומרים היבשים: השמן, מיץ הלימון והוניל ומערבבים את כל הטוב הזה עד שמתקבל בצק רך מאוד.
3. בעזרת שקית זילוף או בעזרת שתי כפיות יוצרים תלוליות קטנות על גבי נייר אפייה, בקוטר של בערך 2-3 ס"מ. מקפידים לעשות קצת רווחים כי העוגיות תשתטחנה באפייה.
4. אופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אחרי 8 דקות מתחילים לבדוק את העוגיות, ומוציאים כאשר השוליים מתחילים להשחים, גם אם מרכז העוגיה נראה רך ובהיר ועושה רושם שהיא לא מוכנה. היא כבר תתייצב ותתקשה בחוץ.
5. מצננים לגמרי לפני שמחסלים.

בתיאבון!

9 תגובות to “עוגיות לימון ופלפל שחור טבעוניות”

  1. תזזאטית 8 ביולי 2014 בשעה 14:26 #

    רשמתי לי 🙂 נשמע מעניין דווקא , עכשיו תנסה עם צ'ילי ותספר איך יוצא 😉

    • ליאורה 9 ביולי 2014 בשעה 13:56 #

      נראה טעים ומעניין. כמו שכתבו לפני, עושה רושם שעם הפלפל אפשר לשחק ולנסות הפתעות אחרות.

  2. ענת 9 ביולי 2014 בשעה 17:49 #

    ניראות טוב…
    דווקא מעניין אותי השילוב עם הפלפל השחור 🙂

  3. פנפן 10 ביולי 2014 בשעה 18:28 #

    לא הייתי חושבת להוסיף פלפל שחור לעוגיות, אני בהחלט צריכה להרחיב את האופקים שלי. נראה מעניין ביותר 🙂

  4. motior 15 ביולי 2014 בשעה 22:57 #

    כל הכבוד על ההתחשבות בטבעונים 🙂 אולי אנסה פעם

  5. חתולי8 18 ביולי 2014 בשעה 23:27 #

    נראה מעניין….

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 26 בדצמבר 2014 בשעה 23:28 #

    הכנתי ויצא מאד טעים 🙂 תודה על המתכון.

  7. Keren Raveh 24 בינואר 2015 בשעה 21:55 #

    יצא לי מלא שמן על היד מדוע ? האם הכוונה הייתה ל 1/3 כוס שמן ?

    • טל 31 בינואר 2015 בשעה 21:47 #

      לא, לדעתי 1/3 זה מעט מדי. למיטב זכרוני אכן מדובר ב-3/4 כוס שמן. מצטער שלא הצליח לך. 😦

כתיבת תגובה

