קפה מיוחד

21 אפר

לפני מספר שבועות התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש. כמו הקודם גם הוא נמצא בתל אביב, אז אני ממשיך לעבוד בעיקר מהבית ומגיע פעם בשבוע אל העיר ללא הפסקה כדי להפגין נוכחות במשרד, לפגוש אנשים ולספוג קצת אינטראקציה חברתית. אלא שבניגוד למקום העבודה הקודם, שנמצא בקריית עתידים והדבר הכי מלהיב שהייתי רואה עם הגעתי היה סניף מגה שלידו טיב טעם, המקום החדש נמצא בלב תל אביב – וכשאני מגיע אליו מן הפרובינציה הטבריינית אני מרגיש כאילו הגעתי לאירופה.

לא מתלוצץ. בפעם הראשונה בה הגעתי לראיון עבודה, בקושי התאפקתי מלהצטלם סלפי ליד כניסה למועדון ידוע. בפעם אחרת קלטתי בזוית העין סניף של פיצריה מפורסמת והתלהבתי שסוף סוף אני נמצא ליד סניף של רשת שכל הזמן שולחת לי הצעות אטרקטיביות עם תמונות מפתות במייל אבל לא קיימת בשום קרבה הגיונית לטבריה… וכמובן שבכל פעם שאני מגיע לתל אביב אני תוהה איך זה שלא שומעים יותר בחדשות על תאונות של אופניים נגד הולכי רגל. ברצינות, תל אביביים, איך אתם מצליחים לפלס את דרככם ברגל בין כלי המשחית הדו-גלגליים האלה?

בכל אופן, ביומי הראשון בעבודה החדשה הגעתי לתל אביב בשעה מוקדמת מדי. תוך כדי הליכה מתחנת האוטובוס לעבודה שמתי לב לשני דברים:
1. הפה שלי פעור בהשתאות ואנשים מסתכלים עלי. תשתלט על עצמך, בנאדם, זאת תל אביב! גרת פה שנתיים לפני כמה שנים, כן? תירגע ותסגור את הפה, אתה נראה כמו תייר.
2. לא שתיתי קפה הבוקר. אני צריך קפה. איפה אפשר לקנות פה קפה?

וכך התחלתי לחפש איפה אני יכול לקנות קפה בתל אביב. מסתבר שיש המון מקומות כאלה, אבל השפע בלבל אותי. האם אקנה קפה בפיצוציה הזאת או בקיוסק הזה? האם בבית הקפה הזה? אולי כאן? אולי שם? כך הלכתי והלכתי בכיוון כללי של העבודה – בשלב מסוים חלפתי על פניה, אבל היה לי די זמן להסתובב עוד קצת –  והתלבטתי מי בית העסק בר המזל בו אניח את מעותיי כדי לקבל מן המשקה החביב עלי… ופשוט לא הצלחתי להחליט.

עד שראיתי לוגו מוכר. סניף של רשת בתי קפה שכולכם מכירים ושמשום מה יש לה גם שני סניפים בטבריה. "או!", התלהבתי כמו ישראלי שפוגש ישראלי אחר בחו"ל, "זה קפה שאני מכיר! פה אקנה לי קפה ממש כמו בבית!" – ונכנסתי פנימה.

ניגשתי לקופה ובחור מוזר ניגש אלי מן העבר השני. הוא הלך קצת משונה. הפנים שלו היו קצת משונות. כששאל אם ארצה את ההפוך גדול או קטן, חתך הדיבור שלו היה משונה. היה ברור שיש לו מוגבלות כלשהי. כל כך שמחתי לראות אותו. בשנתיים ומשהו שאני גר בטבריה, טרם יצא לי להיתקל בעסקים שמשלבים אנשים עם צרכים מיוחדים.

וואו, תל אביב. וואו. איזו קידמה. ממש אירופה!

הזמנתי, שילמתי, לקחתי את הקפה ויצאתי החוצה. התיישבתי על ספסל סמוך ולגמתי. אהה, קפה של בית. קצת חזק מדי. מצוין.

ומאז, בכל פעם שאני מגיע לעבוד בתל אביב, אני הולך לשם. למרות ההיצע מסביב, למרות שכדי להגיע אליו אני צריך לחלוף על פני העבודה ולחזור בחזרה, למרות שבעצם אני יכול לעלות למשרד ולהכין לעצמי קפה על חשבון החברה – פעם בשבוע אני מתחיל את היום בבית הקפה ההוא. לטעמי, לקפה שלהם יש… ארומה מיוחדת. 🙂

**

מכירים עוד בתי עסק שמשלבים אנשים עם צרכים מיוחדים בתל אביב, בטבריה או בכלל? ספרו לי, אני רוצה ללכת לקנות שם.

6 תגובות to “קפה מיוחד”

  1. שירה 21 באפריל 2015 בשעה 12:29 #

    כיף לקרוא, זה בהחלט מחמם את הלב.. אם אני לא טועה, פיצה פצה באבן גבירול ת"א מעסיקה מלצרים עם פיגור שכלי.

    • טל 26 באפריל 2015 בשעה 17:59 #

      איזה מזל שאני חובב פיצה! תודה, אקפוץ לשם בהזדמנות. 🙂

  2. motior 21 באפריל 2015 בשעה 16:25 #

    טוב לדעת וכל הכבוד להם.
    אני משתדל להתרחק מתל אביב במידת האפשר. וגם להמעיט בקפה 🙂

  3. efi m אפרת המפזזת 22 באפריל 2015 בשעה 14:07 #

    בזמנו כשהרשת התחילה בירושלים היא העסיקה בעלי מוגבלות, בכמה מסניפיה -למשל בקניון הדר. מאז שעברתי פיזית מקום עבודה אני לא יודעת לומר. מניחה לעצמי שהם לא הפסיקו.
    הזכרת לי שגם בוורשה ראינו ברחוב הראשי סניף שלהם. הפיתוי להיכנס לטעום האם השקשוקה שלהם דומה לזו שבירושלים היה גדול. לא ברור לי למה לא עשינו כן. חוסר זמן מן הסתם

  4. Ido Granot 27 באפריל 2015 בשעה 6:55 #

    הי. בתור מי שגר בתל אביב אני מודה שהייתי משועשע. אם אתה מגיע לפיצה פצה אז תעדכן ואשמח להצטרף.
    לגבי ארומה – כדאי לדעת: ארומה ת״א וארומה ישראל (כל הסניפים חוץ מת״א) הם שתי רשתות נפרדות. בארומה ישראל יש אכן מדיניות של העסקת עובדים עם מוגבלות ובכלל הם פועלים להנגשת הסניפים. יש להם שערות של משלוח סמס ללקוחות חירשים וכבדי שמיעה, תפריט ברייל לאנשים עיוורים ועוד

  5. חתולי8 14 ביוני 2015 בשעה 10:46 #

    כל הכבוד לארומה!
    גם אני יודעת על פיצה פאצה. והיא גם טעימה.
    אין כמוך וזה 🙂

להשאיר תגובה

