נובי גוד שלנו

29 דצמ

גם אנחנו חוגגים את נובי גוד.

DSC00643

"סנובום גודום" – "שנה טובה"

ק' עלתה לארץ מרוסיה, וגם לפניה היו לי חברות שנולדו בגוש הסובייטי, ומעניין שההורים שלי גם הם הגיעו מאחת מן הארצות ההן, אבל עד שפגשתי את ק' לא זכור לי שהיה עניין גדול סביב נובי גוד. אולי ארוחת ערב צנועה, זה הכל. ובעוד שמעולם לא התלהבתי מלחגוג "סילבסטר" (פחות בגלל העניין האנטישמי-דתי, יותר בגלל חוסר הרצון לצאת למקומות הומי אדם, להתמודד עם בעיות חניה ולשלם הון תועפות על כל מה ששילש את מחירו ללילה אחד) – נובי גוד היה אחד הדברים שאימצתי בשמחה מברית המועצות.

בניגוד, נניח, למיונז.

DSC00649

סלט אוליבייה

אז מי שבאמת הכניסה את נובי גוד הביתה היא ק'. בכל שנה אנחנו חוגגים את נובי גוד, או עם חברים או עם משפחה. השנה אפילו קנינו יולקה חדשה, 2.10 מטרים גובהה ואין לי מושג מי אמור לקפל אותה אחר כך בחזרה לקופסה. הרכבתי אותה ביחד עם הילדים, ואחר כך ק' והילדים קישטו אותה. הייתה פעילות משפחתית נהדרת, ועכשיו העץ ניצב במרכז הסלון, מרצד ומהמם, מוקד ההתרגשות בבית.

DSC00687

בטון, החתול שלנו. מאחוריו היולקה הקטנה הישנה

הם מתרגשים מאוד, הילדים, בעיקר כי הם רוצים שדד מורוז יבוא כבר לבקר ויביא להם מתנות. גם אני מתרגש, כי השנה אנחנו חוגגים אצלנו בבית, כך שיהיו פה המון אנשים וזו הזדמנות בשבילי להשקיע בקינוחים. כלומר, בהנחה שעד שנגיע לקינוחים עדיין יישאר מישהו ער.

וק' הכי מתרגשת. זה החג שהיא הכי אוהבת בעולם, מתחרה ראש בראש בצמרת מצעד החגים האהובים עם פסח ושבועות. היא תמיד מתחילה לתכנן את נובי גוד כבר מאוגוסט, מזמינה אורחים, מתכננת תפריטים, מקשטת קישוטים ומכינה את התכנים.

הו, כן, יש תכנים. הרבה. זה מתחיל בצפייה באחד מערוצי הטלוויזיה הרוסיים. יש להם מופעים גדולים ומושקעים, ואצלם השנה נכנסת שעה אחת קודם, אז בשעה 23:00 מרימים כוסית – ועוד כוסית בחצות. אצלנו דווקא לא חייבים להתנשק, למרות שזה נחמד. אתם יודעים, להתנשק.

DSC00770

לחיים!

נובי גוד2014ויש תכנית אמנותית. יש משחקים, יש שירים שכולם שרים בקולי קולות. אם זכרוני אינו מטעני, פעם שיחקתי בתפקיד עץ באיזה קטע מומחז שלא הבנתי מילה ממה שנאמר בו, אבל העיקר שמילאתי את תפקידי על הצד הטוב ביותר – לנוע מצד לצד ולנופף בידיים כאילו רוח נושבת בין ענפיי.

בשנה שעברה ק' הכריזה שכל האורחים צריכים להתחפש בזוגות – נעים מאוד, אני הייתי כיפה אדומה וק' הייתה זאב. הסתובבתי כל הערב בחצאית לבנה וסינר. ממש חלום שהתגשם.

בשנה אחרת, או אולי זה היה באותה שנה, כל אורח היה צריך להכין קטע אמנותי – ואני נאלצתי ללמוד בעל פה את הפתיח של "שבע וארבעים" (תכנית אירוח בערוץ ישראל פלוס, אני לא יודע אם עדיין קיימת). אי אפשר להגיד שממש סבלתי מזה, אבל האורחים התפוצצו מצחוק כשאני שברתי את השיניים על הרוסית שלי.

ולנובי גוד השנה… אסור לי לגלות כי זו הפתעה לאורחים, אבל מדובר בקטע שכולל יותר רוסית ויותר פוטנציאל-לפאדיחה מאי פעם.

ואז אחד מהאורחים חומק בחשאי לחדר צדדי ומתחפש לדד מורוז, כולל חליפה, כרס וזקן לבן. אחרי כמה דקות הוא חוזר לסלון עם שק ענק ומוציא מתוכו מתנות לכל הילדים (ולפעמים גם לחלק מהמבוגרים). אם יש מספיק אורחים, אחד מהם גם מתחפש לסנגורצ'קה, הנכדה של דד מורוז, שאף פעם לא הבנתי לגמרי מה התפקיד שלה בסיטואציה, אבל זה לא באמת משנה.

וממשיכים לשיר, וממשיכים לשתות. בשלב מסוים מגיע גם הקינוחים שהכנתי, אבל זה קורה כבר לפנות בוקר ואני בדרך כלל לא מחזיק מעמד – אז ק' נוהגת לצלם את האורחים טועמים מהקינוחים ומחמיאים לי, כך שאני צופה בו בבוקר ומתמוגג.

איזה כיף זה מסורת.

e7715be4-c961-444c-97dd-d26fb7757db7

סלפי

זה הנובי גוד שלנו. בלי אף מילה על כריסטמס ושום קשר לסילבסטר. רק ארוחת ערב עם משפחה וחברים, השתטויות הדדיות ואושר גדול.

שיהיה לכם מלא סנובום גודום.

2b6d850b-97d6-4ee7-a5c6-760e96644fcf

עוד על נובי גוד:

עמוד נובי גוד ישראלי בפייסבוק

אודות נובי גוד מתוך היסטוריה גדולה בקטנה

 

4 תגובות to “נובי גוד שלנו”

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 29 בדצמבר 2015 בשעה 9:57 #

    מקסים. כיף גדול. תיהנו חמודים 🙂

  2. motior 29 בדצמבר 2015 בשעה 19:18 #

    חג שמח 🙂
    לא החג שלי…

  3. חתולי8 16 בינואר 2016 בשעה 16:48 #

    לא מבינה למה אי אפשר לחגוג את "השנה החדשה"?
    והעץ מדגיש לי שזה באמת לא חג שלי.
    אבל העיקר שאתם נהנים ואני מאחלת לכם שנה נהדרת!!!♥

    • טל 31 בינואר 2016 בשעה 15:42 #

      נובי גוד מיתרגם, מילולית, ל"שנה חדשה". אז הכל בסדר. 🙂

כתיבת תגובה

