לנסוע ביום כיפור

24 ספט

לפני כמה שנים, כשעבדתי כמנהל משמרת במקדונלד'ס, שובצתי להיות זה שפותח את הסניף בצאת יום הכיפורים. גרתי אז במרחק 20 דקות הליכה מהסניף, ובאותה תקופה זה היה עבורי סתם יום שקט כזה שבו אין טלוויזיה אז צופים בסרטי וידאו מהבלוקבאסטר. אז לא חיכיתי לסיום הצום כי ממילא לא צמתי, ויצאתי מהבית הרבה לפני הזמן. חשבתי שאגיע מוקדם, אכנס מאחור מבלי שאף אחד יראה, אסדר קצת, אעשה סטוקינג של רטבים וכאלה, שתהיה לי אחלה משמרת.

הלכתי ברחוב במדי המנהל של מקדונלד'ס. היה שקט. כמה ילדים עדיין רכבו על אופניים, כי יום כיפור עדיין לא יצא, ומלבדם כמעט ולא היו אנשים. שקעתי במחשבות של עצמי, כשפתאום עצרה לידי ניידת משטרה ומישהו קרא לי. זיהיתי את השוטר במושב הנהג. זה היה קצין בכיר בתחנת המשטרה של העיר, לקוח קבוע בסניף שניהלתי. הוא היה מגיע לפחות פעמיים בשבוע, תמיד אותה הזמנה. רגולר וקולה גדול.

אהלן! עניתי לו. "גמר חתימה טובה", הוא אמר עם מבטא ערבי קל. "הולך לפתוח?", הוא שאל, ואני אמרתי שכן. "אני בדרך לתחנה. רוצה טרמפ?" – ואני מיד אמרתי "לא, תודה", והוא ענה יאללה ביי ונסע.

ואני התבאסתי שכרגע אמרתי "לא" להזדמנות לנסוע ביום כיפור. זה בטח יכול להיות מגניב להיות ברכב שנוסע ביום היחיד בשנה שלא נוסעים בו.

ניידת משטרה, אילוסטרציה אמצעות Leonardo.ai

עשור וחצי אחר כך, והכל אחר. אני נשוי לאישה נהדרת שאמורה ללדת בכל רגע את הילד השלישי שלנו. אני מזמן לא במקדונלד'ס. בלוקבאסטר לא קיימת, ויום הכיפורים הוא יום עם משמעות עבורי. יום קודם, ערב יום הכיפורים, אשתי ואני יצאנו לטייל בשכונה, ותהינו בקול רם מה נעשה אם התינוק יחליט לצאת לאוויר העולם דווקא למחרת. מה, ניסע לבית החולים ביום כיפור? ברור שאם צריך אז ניסע. הרי אין חוק שאוסר על נסיעה בכיפור, זה רק מנהג. אבל מה הסיכויים שזה יקרה.

וברור שזה קרה.

היא העירה אותי ואמרה שהמים ירדו וצריך לנסוע בית החולים. כשאני מבוהל והיסטרי, והיא רגועה לגמרי, נכנסנו לרכב והנעתי. נהגתי בזהירות, פחדתי שיקפצו לי ילדים לכביש – אבל אף אחד לא קפץ. רק הצביעו עלינו, הרכב שנוסע ביום היחיד בשנה שלא נוסעים בו. חלק התלחשו ביניהם, אחרים קיללו אותנו.

הגענו לבית החולים, וחמש שעות אחר כך כבר החזקנו את התינוק בידיים. הסתכלתי על הידיים הקטנות שלו, והסתכלתי על אשתי, ואהבתי מאוד את שניהם באותו רגע, וחשבתי "יא אללה, נסעתי ביום כיפור".

תינוק ישן, אילוסטרציה באמצעות Leonardo.ai

7 תגובות to “לנסוע ביום כיפור”

  1. motior 24 בספטמבר 2023 בשעה 11:32 #

    מזל טוב 🙂
    (ליום ההולדת של הבן וגם לנסיעה ביום כיפור)

  2. Inbal Weisman 24 בספטמבר 2023 בשעה 19:48 #

    אם כבר לנסוע אז בשביל לידה, אין ספק! מזל טוב ליומולדת של הבכור!

  3. בצלאל 25 בספטמבר 2023 בשעה 1:13 #

    מזל טוב לאיתמר!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 25 בספטמבר 2023 בשעה 18:39 #

    מזל טוב!
    יש לי ידידה שנולדה ביום כיפור. ציניות היא חלק גדול מהתקשורת בינינו, וכל שנה אני צוחק איתה שהרבה אנשים סבלו בגלל שהיא נולדה 😉

  5. empiarti 28 בספטמבר 2023 בשעה 9:19 #

    ברכות להולדת הבן, והיתרון המשמעותי של נסיעה ללדת ביום כיפור היא העדר הפקקים (וכל הכבוד שנזהרת מילדים שעלולים לקםוץ לכביש). שנה טובה וחג שמח

  6. מנהל פרפרים 29 בספטמבר 2023 בשעה 13:05 #

    יש לי אחיינית שנולדה ביום כיפור. המזל של הוריה וכנראה גם שלכם שזה לא אירע בירושלים עיר הקודש, שבה לא הייתם יוצאים ללא סקילה באבנים -:)

Trackbacks/Pingbacks

  1. סיפור חכמים לשבת ולסוכות – החיים שלי (או של אחרים) - 28 בספטמבר 2023

    […] המומלצת היא – לנסוע ביום כיפור – בבלוג של טל […]

כתיבת תגובה