טארט תותים ושוקולד

4 ינו

טארט תותים ושוקולדלפני כמה שבועות זוגתי התעופפה לה לחופשה קצרה ברומא, במסגרת טיול נשים מטעם מקום העבודה שלה. רגע לפני שהמריאה, הספקתי לספר לה שחומר הגלם הבא בפרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה הוא תותים, אז כשהיא טיילה לה בפיאצות של איטליה היא שלחה לי תמונות של מטעמים מקומיים כדי לעורר בי השראה – ובין היתר גם נכנסה לחנות שהציעה מגוון עצום של דברים שעשויים מתותים. שוקולדים, ליקרים, ריבות… הכל מהאדום-אדום הזה. תראו!

DSC00384הטארט שלהלן מבוסס באופן רופף למדי על תמונה של עוגה שזוגתי אכלה ברומא ומכיל כמה פרודוקטים שהגיעו איתה במזוודה, אבל אפשר להכין אותו גם עם פרודוקטים כחול-לבן. התוצאה הסופית היא טארט רך וטעים שמזכיר קצת ממולדה, שמוגש עם רוטב תותים טריים בצד כדי לעקוץ בחמצמצות, וכשאני עושה בו ביס ועוצם עיניים – אני מדמיין לעצמי רחוב איטלקי עם איזו מזרקת מים וסביבה כמה, אה, פיצות משפחתיות וערימות של ספגטי.

טוב, מאיפה לי לדעת, בחיים לא הייתי באיטליה.

רגע לפני המתכון – אתם מוכרחים לראות אילו מתכונים תותיים נהדרים הכינו החודש יתר משתתפי הפרוייקט. זהירות, המון ורוד בקישור הזה!

טארט תותים ושוקולד

הפרודוקטים (לתבנית פאי עגולה בגודל 24. אני השתמשתי בתבנית מרובעת ונשארו לי עודפים מהבצק ומהמלית, אז הכנתי עוד עוד עוגה קטנטנה בנפרד…):

DSC00393בצק פריך:
100 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
1.5 כוסות קמח
1 כף קקאו
1 כף סוכר
קורט מלח
2-3 כפות מים קרים

מלית:
250 גרם גבינת שמנת 30%
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס סוכר
2 ביצים
3/4 כוס ריבת תות

גנאש:
100 גרם שוקולד מריר
100 מ"ל שמנת מתוקה
2-3 כפות ליקר תות (לא חובה)

רוטב תותים:
500 גרם תותים טריים (סלסלה)
1/4 כוס סוכר
1 כף לימונצ'לו (או מיץ לימון)

אופן ההכנה:

1. מתחילים בבצק הפריך: שמים בקערה את כל הפרודוקטים חוץ מהמים הקרים ולשים עד שמתקבלים פירורי בצק. הם לא מתאחדים לגוש, אבל בשביל זה יש לנו את המים – קודם שמים 2 כפות מים קרים ולשים קצת, ואם יש צורך מוסיפים עוד כף מים קרים. אמור להתקבל גוש בצק שהתאחד רק בקושי ואתם אומרים לעצמכם "בוא'נה, זה בחיים לא יתרדד לי!"

2. מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה עד שהוא מספיק גדול כדי להיכנס לתבנית ואז מרדדים עוד קצת כדי שיספיק לנו לרפד גם את השוליים שלה. מעבירים בזהירות את יריעת הבצק אל תבנית האפייה ומצמידים בעזרת האצבעות את הבצק לתחתיתה ולשולי התבנית. לא נורא אם הבצק נקרע קצת או אם פתאום חסר באיזו פינה – אפשר לסתום את החורים עם עוד קצת בצק. ממילא הכל יתכסה עוד רגע במלית ואף אחד לא ישים לב לשום טלאי.

3. דוקרים את הבצק עם מזלג בתחתיתו ותוחבים את התבנית לפריזר לכמה דקות.

4. מחממים תנור לטמפרטורה של 180 מעלות, ומכניסים אליו את התבנית ישירות מהפריזר.

DSC003865. בינתיים מכינים את המלית: בקערה נפרדת טורפים את גבינת השמנת עם תמצית הוניל והסוכר עד לתערובת חלקה. מוסיפים ביצה אחת וטורפים עד שהיא נבלעת בתערובת, ואז מוסיפים ביצה שניה וטורפים עד שגם היא נבלעת בתערובת. מוסיפים את ריבת התות (שמתי 3/4 כוס כי התקמצנתי על ריבת התותים המעולה שקיבלתי מרומא, אז תרגישו חופשי לשים גם כוס שלמה של ריבת תותים מקומית) – וטורפים עד שמתקבלת תערובת ורדרדה ומאוד נוזלית.

6. אחרי עשר דקות שבהן הבצק נאפה בתנור, מוציאים את התבנית, שופכים את המלית על הבצק (לא עד הסוף! תשאירו קצת מקום לגנאש!) ומחזירים לתנור לעוד כ-20 דקות אפייה.

DSC003907. מוציאים מהתנור, קולטים שהמלית התנפחה באפייה, מתחילים לדאוג שלא יהיה איפה לשים את הגנאש, אבל אז מצננים לטמפרטורת החדר ורואים שהמלית התכווצה בחזרה ועכשיו כבר יש מקום לגנאש.

8. מכינים גנאש לציפוי: שוברים את השוקולד לקוביות. מביאים את השמנת המתוקה לסף רתיחה (עם או בלי ליקר התות), מוזגים על השוקולד, מחכים דקה ומערבבים לתערובת חלקה. נותנים לזה להצטנן קצת – ומוזגים מעל המלית הורדרדה שבינתיים כבר הספיקה לצנוח.

9. וזהו, הטארט מוכן. שומרים בקירור.

10. מכינים רוטב תותים: מסירים את העוקצים של התותים, אולי חותכים אותם לחצאים או רבעים, וזורקים אותם למעבד מזון. מוסיפים את הסוכר והלימונצ'לו (או מיץ הלימון) ומעבדים עד שמתקבל רוטב תותים. מוציאים את קערת המעבד בכוח מידיה של אשתכם שמנסה לשתות את זה ככה ומעבירים לכלי הגשה נאה. שומרים בקירור.

11. הגיע הזמן להגיש לאורחים? בבקשה: חותכים פרוסה הגונה של טארט, מניחים בצלחת אישית ומגישים תוך הצבעה דוממת אל עבר כלי ההגשה הנאה שהעמדתם כבר במקום אסטרטגי על השולחן, כדי שכל אחד ישים לעצמו או לא ישים בכלל (טעים גם בלי, אבל חמצמצות הרוטב משדרגת פלאים את המתוק-מתוק הזה).

12. בתיאבון!

DSC00440

10 תגובות to “טארט תותים ושוקולד”

  1. גיל 4 בינואר 2015 בשעה 13:55 #

    יו, קנית אותי בממולדה!
    אני חייב להכין את זה רק בגלל זה 🙂
    נראה מעולה!

  2. טליה 4 בינואר 2015 בשעה 14:43 #

    קנית אותי עם ההשוואה לממולדה (לגמרי גילטי פלז'ר :-))

  3. שלי 4 בינואר 2015 בשעה 16:26 #

    וואי, וואי, וואי….

  4. ענת 4 בינואר 2015 בשעה 21:21 #

    כמה ניסיתי להיזכר בשם של הממולדה! כל מה היה לי בראש זה ממולדת (לאביה!)
    העוגה נראית טואוב…

  5. צוף 5 בינואר 2015 בשעה 1:39 #

    שתהיה בריא. זה מתכון למיטיבי לסת. אין סיכוי שזה מצליח לי בבית .עדיף להרשם בתור לארוח אצלכם (-:

    • טל 8 בינואר 2015 בשעה 16:28 #

      כרגע אנחנו מלאים עד אפריל. נסי בבקשה שוב יותר מאוחר. 😛

  6. ע נ נ ת 7 בינואר 2015 בשעה 22:37 #

    וואו, אתה מכין עוגה בלי משהו משוגע בפנים? בלי שום או נקניק או פלפל שחור? וואו, התרשמתי 😉
    (טוב, אני סתם מגזימה… אני יודעת.)

    • טל 8 בינואר 2015 בשעה 16:27 #

      כן, לפעמים אני אוהב להפתיע ולעשות משהו שאנשים אחרים יכולים ליהנות ממנו גם. 😀

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 8 בינואר 2015 בשעה 16:24 #

    מה זה ממולדה?
    העוגה נראית הורסת. אני חייבת להכין אותה…אבל…אני מנסה לרזות…..
    אז שומרת בינתיים את המתכון.
    וגם אין לי כרגע לימונצ'לו בבית.

    • טל 8 בינואר 2015 בשעה 16:27 #

      לא נורא אם אין לימונצ'לו. אפשר גם מיץ לימון רגיל.
      וממולדה זה שוקולד חלב במילוי תות:

כתיבת תגובה

