"עוגיות בצורת מקלות"

11 ינו

יהונתן הוא ילד לא רגיל מהרבה בחינות. אחת מהן היא שהוא לא אוהב מתוק. לא שוקולד, לא ופלים, לא עוגיות… ולמרות שלפעמים הוא עוזר לי לאפות דברים טעימים, הוא לא הסכים לאכול שום דבר. אולי רק לטעום ביס בהתחלה, אבל זהו. יום אחד עלה בדעתי שאולי הוא פשוט ילד של מלוח ולא מתוק, אז ניסיתי להכין לו עוגיות בסגנון עבאדי לפי מתכון שמצאתי באינטרנט. והוא אהב. הו, ועוד איך! למעשה, זה בערך הדבר היחיד שאני אופה ושהוא מסכים לאכול. אמרתי "מסכים לאכול"? התכוונתי "טוחן אותן בהיסטריה ומכריח אותי להכין עוד בכל יומיים."

עם הזמן התברר שלא נוח לו (ולמיכל, שותפתו לדבר עבירה) לאחוז ולנגוס בעוגיות כשהן בצורת עיגול, אז התחלתי להכין אותן בצורת מקלות. ככה יהונתן קורא להן עכשיו – עוגיות בצורת מקלות. הוא לוקח אותן לגן, לנסיעות באוטו, מנשנש מול הטלוויזיה בין הארוחות… לא העוגיות הכי מלהיבות שהכנתי בחיי, הן בטעם והן במראה, אבל אין דבר שמסב לי נחת יותר מלראות את הבן שלי אוכל משהו שאפיתי לו.

אם לא מספיק שזה קל להכנה והפרודוקטים כמעט תמיד במזווה – זה גם טבעוני. ומכיוון שצריך להכין אותן אחת-אחת (לגלגל לנקניק בצק ולסדר בתבנית), זה משמש עבורי מעין מנוחה בסוף יום עבודה, כשהאצבעות עובדות אוטומטית והמוח מתרוקן מטרדות היום. לפעמים אני אוהב להכין אותן בזמן שאני צופה בטלוויזיה, וכך אני מודד את זמן ההכנה: שני פרקים של משפחה מודרנית – והעוגיות מנוקנקות ונכנסות לתנור. פרק אחד של המפץ הגדול – והעוגיות מוכנות. עוד פרק של המפץ – אפשר לאכול!

10890678_1533289816922435_1623215112_n

המתכון שלהלן מבוסס על המתכון של טולטולים שהתפרסם ב-xnet עם כמה שינויים שלי:

הפרודוקטים (למיליון עוגיות בצורת מקלות שמתחסלות מהר מאוד):
3 כוסות קמח רגיל (או 2 כוסות קמח רגיל + 1 כוס קמח מלא)
1-2 כפיות מלח גס
1 כף גדושה טחינה גולמית
2 כפות מיץ לימון
חצי כוס שמן קנולה
1 כוס מים רותחים
1-2 כפות שומשום (לא חובה)

אופן ההכנה:
שמים את כל הפרודוקטים בקערה. בהתחלה מערבבים עם כף (זהירות, חם!) ואחר כך לשים ביד עד לקבלת גוש בצק אחיד. אם הוא שמנוני מדי, מוסיפים טיפה קמח. אם הוא יבש מדי, מוסיפים קצת מים – עד שמגיעים למרקם של בצק נעים ונוח ל"ניקנוק".

וזהו!

מחממים תנור ל-180 מעלות, לוקחים קצת בצק, מגלגלים לנקניקונים דקיקים ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. לפעמים אני מפזר מעט מלח גס או שומשום מלמעלה, אבל בדרך כלל הולך על נטורל. אגב, אם אתם בכל זאת מעוניינים בצורה של עוגיות עבאדי, פשוט נקנקו אותם קצת יותר עבים וחברו את שני הקצוות ליצירת עיגול.

אפשר לצופף אותן כי הן לא תופחות כלל, ואם מצופפים כמו שצריך אז מספיקות שתי תבניות שאפשר לאפות בבת אחת בטורבו. אופים בערך 20-25 דקות, עד שהן מקבלות צבע נחמד. גם אם הן קצת יותר שזופות בשוליים מאשר במרכזן – זה בסדר. מקסימום תנו להן עוד שתיים או שלוש דקות בתנור.

להגיש בטמפרטורת החדר. לשמור בקופסה אטומה. להחביא מיהונתן. בתיאבון!

10 תגובות to “"עוגיות בצורת מקלות"”

  1. motior 12 בינואר 2015 בשעה 9:55 #

    נשמע ונראה מצוין… אולי אנסה בהזדמנות 🙂

    • רפאל 12 בינואר 2015 בשעה 19:09 #

      הכנתי. יצא טוב מאד. הוספתי גם קצח וקימל מלמעלה. תודה רבה.

      • טל 12 בינואר 2015 בשעה 19:45 #

        הידד! שימחת אותי! 🙂

  2. טל 13 בינואר 2015 בשעה 18:06 #

    נראה סוף הדרך! אהבתי את הטחינה בבצק
    אש עליך

    • טל 22 בינואר 2015 בשעה 22:29 #

      זה כי במתכון שלך השתמשת בשומשום ובמקרה נגמר לי, אז אמרתי "היי, נו, טחינה זה סוג של" – ומאז לא חזרתי להשתמש בשומשום…
      שמח שאהבת. 🙂

  3. motior 22 בינואר 2015 בשעה 15:24 #

    הכנתי היום 🙂 יצא נחמד מאד, אם כי זמן האפיה היה כ-40 דקות. בפעם הבאה כנראה אנסה על חום גבוה יותר.
    תודה שוב על המתכון

    • טל 22 בינואר 2015 בשעה 22:30 #

      הו! כמה אני שמח עכשיו! 🙂

  4. עינב 24 בפברואר 2015 בשעה 0:21 #

    אחלה עוגיות מלוחות , כייף להכין ועוד יותר לאכול 😊

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 17 בדצמבר 2015 בשעה 19:53 #

    טיפ – במקום שמן רגיל שימו שמן זית… משדרג בהרבה…

    • טל 20 בדצמבר 2015 בשעה 12:10 #

      הו, זה רעיון מעולה. לא ניסיתי (משיקולי תקציב, כי אני מכין את העוגיות האלה לפחות שלוש פעמים בשבוע ושמן זית יותר יקר משמן קנולה…), אבל נשמע לי שווה.

להשאיר תגובה

