ריבועי תפוז

3 מרץ

שוב חלף חודש, ושוב הגיעה העת לפרסום המתכון החודשי במסגרת פרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" של מנטקה. הפעם חומר הגלם שממנו צריך להכין קינוח או מאפה היה תפוזים.

ריבועי תפוז

לפני כמה ימים זוגתי חזרה הביתה מהעבודה עם שקית ענקית מלאה בלימונים דווקא, סיפרה שהם צמחו על עץ בחצר של מישהי מהעבודה וביקשה שאכין מהם משהו טעים. "לימונים? מה לימונים עכשיו, לא יכולת להביא לי תפוזים?", שאלתי, ולרגע חשבתי להכין שוב את עוגיות הלימון והפלפל השחור הטבעוניות שהכנתי לפני כמה חודשים, אבל מיהרתי לחפש בגוגל ומצאתי את המתכון הנהדר של מאיה מבצק אלים לריבועי לימון – וכבר למחרת שלחתי את זוגתי לעבודה עם קופסה גדושה בריבועי לימון מושלמים והתפניתי לחשוב איזה קינוח אכין מתפוזים.

ידה ידה ידה – הכנתי בדיוק את המתכון של ריבועי הלימון מחדש, אבל הפעם עם תפוזים – להלן: ריבועי תפוז. פשוט החלפתי את הלימון בתפוז (והשתמשתי בקצת פחות סוכר מאשר במתכון המקורי). יצא פחות חמצמץ, אבל עדיין מוצלח מאוד. הפעם כבר לא שלחתי אותם לעבודה של זוגתי, פשוט כי חיסלתי את רוב התבנית בעצמי…

למתכוני תפוזים נוספים – ביסקוטי תפוז ג'ינג'ר ושקדים! טראפלס תפוזים עם קליפות תפוזים מסוכרות! מרק תפוזים!!! – הקליקו כאן (הקישור לא תקין? נסו שוב בעוד כמה שעות)

ריבועי תפוז – מבוסס על המתכון הזה מתוך בצק אלים

הפרודוקטים:

לבסיס הבצק הפריך:
1.5 כוס קמח פחות 2 כפות
2 כפות קורנפלור
קורט מלח
רבע כוס סוכר ועוד כף סוכר
150 גרם חמאה קרה מהמקרר, חתוכה לקוביות

למלית התפוז:
4 ביצים
3/4 כוס סוכר
2/3 כוס מיץ תפוזים
קליפת מגוררת מתפוז אחד
רבע כוס קמח
חצי כפית אבקת אפייה

אופן ההכנה:

אני ממליץ להציץ במתכון המקורי להסברים המלאים ולתמונות המרהיבות, אבל התקציר הוא כזה –

1. שמים כוס וחצי קמח בקערה. מוציאים שתי כפות ושמים במקומן שתי כפות קורנפלור (במתכון של בצק אלים מצוין שזה לא חובה, אבל אני ממליץ להשקיע בכל זאת). מוסיפים את הסוכר והמלח, מערבבים קצת ומוסיפים את קוביות החמאה. לשים בידיים עד שמתקבל בצק פירורי ומשטחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. שולחים למנוחה של לפחות רבע שעה בפריזר, ולאחר מכן מעבירים את התבנית ישירות מהפריזר אל תנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

2. באותה קערה(!) בה היה הבצק הפריך טורפים את הביצים עם הסוכר. המתכון המקורי אומר להשתמש במטרפה ידנית ולא במיקסר, ואני לא התווכחתי איתו. מוסיפים את גרידת התפוז ומיץ התפוזים ומערבבים, ואז מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים עד שאחיד.

ריבועי תפוז מלית גרידה

3. הבצק הפריך מוכן לאחר 11-13 דקות. מוציאים אותו מהתנור ומורידים את הטמפרטורה ל-150 מעלות. מוזגים את המלית על גבי הבצק הפריך ומחזירים לתנור לאפייה בחום הנמוך יותר למשך 20-25 דקות, עד שהמלית יציבה.

ריבועי תפוז תבנית

4. מצננים לגמרי על השיש, מעבירים למקרר להתייצבות סופית. חותכים לריבועים.

בתיאבון!

ריבועי תפוז

3 תגובות to “ריבועי תפוז”

  1. טליה 3 במרץ 2015 בשעה 10:56 #

    זה בהחלט מסוג הדברים שאני פשוט מסוגלת לחסל לבד, ישר מהתבנית 😀

  2. אורי צציק 3 במרץ 2015 בשעה 13:21 #

    חשבתי שאתה כבר לא מתעסק עם תפוז…

    • טל 3 במרץ 2015 בשעה 15:45 #

      הצלחתי להימנע מלרפרר לתפוז בגוף הפוסט רק בגלל הידיעה שהמגיבים כבר יעשו את זה במקומי. 😛

כתיבת תגובה