קאפקייקס בוטנים, במבה וקולה

3 אוג

אני חובב אפייה ואוהב מתוק, אז אצלנו בחבר'ה אני נחשב לזה שמכין את הקינוחים. לימי הולדת, לארוחות משפחתיות, לסתם מפגש עם חברים – בדרך כלל ברור מאליו שאני זה שיכין משהו טעים לסוף הארוחה. פעם הייתי עושה בכל פעם עוגה אחרת, והיו שואלים אותי "נו, איזו עוגה הכנת הפעם?". אחר כך התחלתי למתוח את הגבולות – מוסים אישיים, פרלינים, גלידות ביתיות ועוד – ועכשיו שואלים אותי "נו, איזה קינוח הכנת הפעם?", שזה שווה פי אלף מונים. נחמד לצאת לפעמים מאיזור הנוחות שלי, להגיע למקומות מעניינים ולהפתיע את האורחים במשהו חדש.

אז אחרי שהכנתי פרלינים במילוי מרשמלו, גלידת בירה ובייגל'ה, מאפה שמרים עם פירות יער וגלידת שמן זית, החלטתי ללכת שוב על משהו שעדיין לא ניסיתי: קאפקייקס.

קאפקייקס ממעוף היתוש

לכאורה, עניין פשוט – מכינים עוגות קטנות בתבנית ייעודית, מצננים, מקשטים ומגישים. אבל מה שמנע ממני עד היום להיכנס לתחום הקאפקייקס היה דבר פשוט עד כדי מבוכה: אני לא יודע לזלף, והניסיונות שערכתי עם צנטר יחיד שקניתי ברגע של שובבות לא עלו יפה. והרי מה שחשוב בקאפקייקס הוא לא הטעם אלא המראה, הזילוף שצריך להיות מושלם והקישוטים שמעליו.

עד שיום אחד החלטתי שזה בכלל לא צריך להיות מושלם – ודווקא אז יצא לי בכלל לא רע.

קלוז אפ ירוק כחול

לרגל האתגר החודשי של "כחומר ביד הבלוגר", במסגרתו מוכרז בכל פעם חומר גלם שאמור לשחק תפקיד ראשי בקינוח או מאפה, הוטל על המשתתפים להכין הפעם משהו עם בוטנים. בוטנים. בוטנים. חמאת בוטנים. טעים. אני אוהב חמאת בוטנים. גם במבה. במבה זה טעים. יש שם חמאת בוטנים. אבל זה מצמיא. מה שותים לצד במבה? נזכרתי בסקר לא מייצג שערכתי בתקופת השירות הצבאי בעזרת חבריי בבסיס, שגילה שבמבה היא ברוב המקרים חצי מהצמד "במבה וקולה". לא מים, לא דיאט-ספרייט, לא שוקו (אני היחיד שענה שוקו, אגב, וזו גם בטח תהיה תשובתה של אחותי, משום שכשהיינו ילדים נהגנו לאכול מדי פעם במבה ושוקו לארוחת בוקר, אז השילוב הזה נטבע בחיך שלנו. עד היום. כן, אנחנו מוזרים). אז קולה. סבבה.

וכך הכל התחבר ביחד. קאפקייקס. בוטנים. במבה. קולה. יש!

קלוז אפ אדום ירוק

קאפקייקס בוטנים, במבה וקולה

פרודוקטים

לקאפקייקס:
1 כוס קולה
1/2 כוס קקאו
60 גרם חמאה חתוכה לקוביות
2/3 כוס סוכר
1/4 כוס סוכר חום כהה
1 ביצה
1 כוס קמח
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
כחצי כוס בוטנים קצוצים גס

לקרם של הקישוט:
200 גרם אבקת סוכר
240 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1 כוס חמאת בוטנים רכה וחלקה, בלי חתיכות
1/4 כפית מלח
1-2 כפות שמנת מתוקה

תוספות לקישוט:
בוטנים קצוצים גס
כמה יחידות במבה
סוכריות שוקולד
מלח גס (לאמיצים בלבד)

מתחילים!

שמים בסיר בינוני את הקולה, הקקאו וקוביות החמאה ומערבבים עד שהחמאה מותכת, או כמו שיהונתן קורא לזה "נעלם!"

קולה קקאו וחמאה

מוסיפים את שני סוגי הסוכר ומערבבים עד שנמס. מסירים מהאש ומניחים להצטנן לכ-10 דקות.

שוברים את הביצה לקערה נפרדת או לכוס וטורפים קלות. מוסיפים לתערובת הקולה שהצטננה בינתיים ומערבבים מהר, שלא נקבל פה חביתה. רגע, חביתת קולה עם בוטנים… לא, לא משנה.

מוסיפים את הקמח, הסודה לשתיה והמלח ומערבבים. מוסיפים את הבוטנים הקצוצים ומערבבים.

מוזגים לתבנית קאפקייקס מרופדת במנז'טים, בערך 1/4 כוס בכל מנז'ט כזה. לי יצאו בדיוק 12 קאפקייקס. אפשר להוסיף עוד קצת בוטנים קצוצים למעלה.

לפני אפיה

אופים ב-180 מעלות, 25 דקות או עד שהקאפקייקס קפיציים למגע. מוציאים, מצננים לטמפרטורת החדר.

אחרי אפיה

אחרי שהקאפקייקס התקררו אפשר לעבור להכנת הקישוטים:

בקערה מערבבים את אבקת הסוכר, החמאה, חמאת הבוטנים והמלח, עד שמתקבל קרם חמאת בוטנים אחיד וחלק. מוסיפים שמנת מתוקה לפי הצורך – כף או שתיים – עד שהמרקם "מחליק" ונראה נעים ונחמד לזילוף. מכניסים לשקית זילוף ובה צנטר (לי במקרה היה כוכב, אפשר גם סתם עגול). מזליפים קרם על הקאפקייקס, סביב סביב: מתחילים מהעיגול החיצוני, בצורת שבלול פנימה-ולמעלה, עד שמתקבלת תלולית קרם נדיבה ומפתה. לא נורא אם זה קצת מתעקם או "נשבר" באמצע.

לוקחים כמה יחידות במבה וחותכים לרוחב (ליצירת עיגולי במבה) או באלכסון (ליצירת אליפסות במבה מפונפנות):

במבה

תוקעים כמה כאלה בקרם חמאת הבוטנים – אני שמתי שתי אליפסות-במבה על כל קאפקייק – מפזרים עוד כמה בוטנים קצוצים, סוכריות חומות לקישוט או, שימו לב, האמיצים שביניכם: טיפ-טיפת מלח גס. כן, כן, הרי כל הסיפור פה הוא סוג של שילוב בין מתוק למלוח. אני הגשתי את הקאפקייקס עם צלוחית קטנה של מלח גס לשולחן ועודדתי את האורחים לנסות בעצמם. היחיד שאזר אומץ העיד אחר כך שזה היה שילוב מצוין. גם אני חושב ככה. מומלץ.

ראוי לציין שלקאפקייקס עצמם אין בכלל טעם של קולה, אלא הם יוצאים די שוקולדיים. מה זה משנה, אתם יודעים ששמתם שם כוס שלמה של קולה… וזהו. יש לכם קאפקייקס בוטנים, במבה וקולה. בתיאבון!

קאפקייקס מלמעלה ירוק כחול

למתכונים נוספים עם בוטנים (טראטלטים עם טופי בוטנים! גלידת סניקרס! עוגת שוקולד וקבוקים!) הקליקו כאן.

קאפקייקס

11 תגובות to “קאפקייקס בוטנים, במבה וקולה”

  1. רות פוזדירקה - נסלישיליפוז15 3 באוגוסט 2013 בשעה 21:32 #

    טל ידידי, זה נראה קטלני !
    לא מוסיפה עוד מילים………
    שבוע מתוק ומקסים,
    רותי

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 1:13 #

      תודה רבה רותי. 🙂

  2. אחות 4 באוגוסט 2013 בשעה 4:03 #

    ברור ששוקו!

  3. תזזאטית, 4 באוגוסט 2013 בשעה 6:52 #

    ואי ואי ואי, שאתה תהיה לי בריא,,,, זה נראה מטריףףףףףף, דברים כאלה על הבוקר? .. (טוב זה לא אשמתך…;-) זאת אני.. חחחח )
    נראה מעולה!!! אגב , ברור שקולה עם הבמבה… אני אפילו מאזנת עם פפסי מקס.. (לא מתה על הטעןם של קולה דיאט)…ולגבי טעם של קולה בבישול ואפייה .. גם לעוף בקולה אין טעם של קולה.. ככה זה .. חחחח

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 1:14 #

      אז למה מוסיפים קולה, אם לא בגלל הטעם? בגלל הגזים? הרי גם הם נעלמים די מהר. אז למה?

      • תזזאטית, 6 באוגוסט 2013 בשעה 8:02 #

        אין לי שמץ מושג באמת, שאלה טובה.. נראה לי שלמישהו לא היה מה לעשות עם הקולה שנגמרו לה הגזים.. אז הוא תקע את זה במגש עוף.. חחח
        שמע.. הרבה מתכונים הומצאו ככה.. בגלל חבלים למיניהם , אני מאמינה שביף בורגיניון ביין זה גם גרסה כזאת של חבל.. היין כבר לא טעים לשתייה אבל מספיק טוב לצלי… אותי קרע פעם מצחוק גרסה של עוף בקורנפלקס וקולה.(?!?) .. .. גם כן כנראה התאריך עבר או משהו… לך תדע 🙂

  4. יוכי שיין 6 באוגוסט 2013 בשעה 17:07 #

    האמת – ממש נראה מטריף… אמת נוספת – גם אני איני יודעת לזלף…. אבל האתגר פה הוא ממש רציני, מה-גם שראש השנה קרוב. מבטיחה, אחשוב עליך ועל המתכון. ברור שאשמור אותו. אדווח כשאכין !!! מבטיחה !!!

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 17:15 #

      מסתבר שלא צריך לדעת לזלף. לקח לי בדיוק קאפקייק אחד, גג שניים, כדי לתפוס את העניין. בהתחלה בכלל זילפתי על צלוחית קטנה ונקייה, ולאחר מכן החזרתי את הקרם לקערה ה״ראשית״.
      (חוץ מזה, גם אם יתפקשש – האורחים לא צריכים לדעת. תגידי שככה זה בכוונה וזהו…)

  5. edangabay 6 באוגוסט 2013 בשעה 19:01 #

    וואו! הקאפקייקס יפייפיים ונראים טעימים בטירוף. התמונות עושות חשק להכין את הקרם ולאכול את הכל עם כפית 🙂

    • טל 6 באוגוסט 2013 בשעה 19:02 #

      תודה, ו… חבל על הכפית, אני אכלתי ישר משק הזילוף. 🙂

  6. חתולי8 10 בספטמבר 2013 בשעה 16:12 #

    שמרתי לי את הפוסט הזה ל"קינוח"…. כלומר לרגע שייה לי מספיק זמן להתעמק בו.
    נראה שוס רציני השילוב הזה!!

כתיבת תגובה