בלוג דיי 2013 Blog Day

31 אוג

לפני כמה שנים ייסד העורך הראשי של תפוז אנשים דאז, ניר אופיר, את בלוג דיי, יום הבלוגים. Blog Day אמור היה להפוך ליום חג של בלוגרים בכל העולם, כאשר ברגע אחד ארוך, ב-31 באוגוסט, בלוגרים יפרסמו רשומות מיוחדות הממליצות על בלוגרים אחרים. המטרה – שביום הזה גולשים מכל רחבי העולם ימצאו את עצמם קופצים מבלוג לבלוג ויגלו בלוגים חדשים, נהדרים, שלא היו ידועים להם עד כה.

בהתחלה זה באמת עבד יפה – בשנים הראשונות הוקם אתר ייעודי בכמה שפות (שלצערי כבר לא קיים), השמועה נפוצה בין הבלוגרים וברשתות החברתיות וההיענות הייתה גבוהה: רשומות והמלצות התפרסמו בכל מיני מדינות, בכל מיני שפות, וכמובן בביצה הקטנה שלנו. לא רק בבלוגיה של תפוז, שם הרי נולד בלוג דיי, אלא גם בפלטפורמות מתחרות ובבלוגים עצמאיים. זו הייתה חגיגה כלל-עולמית של כתיבה וקריאה, היכרות וחשיפה. באחת הפעמים תפוז ארגנו ממש אירוע בלוגרים חגיגי סביב היום הזה, הקרינו סרט וחילקו פרסים, אבל זה היה קצת מוגזם לטעמי ולא כ"כ התאים לרעיון של בלוג דיי. בפעמים אחרות, כגון בקדנציה שלי כמנהל הבלוגיה בתפוז, כל מה שהיה צריך הוא לתזכר את הבלוגרים כמה ימים מראש כדי שיתכוננו – ובתאריך המיועד פשוט לשבת ולהתענג על רשומות מלאות בבלוגים מדהימים שלא הכרתי. כמה פשוט.

והשנה? ברגע שסיימתי לכתוב את הרשומה, תזמנתי את פרסומה וניגשתי לראות את ההכנות לבלוג דיי בתפוז, נדהמתי לגלות ש… שום דבר. מילא באתרים אחרים, אבל בתפוז? דממה. איזה באסה. אני מניח שזה אומר שבלוג דיי נזנח ונשכח. חבל, כמה חבל.

טוב, אני זכרתי ואני ממשיך לחגוג – לרגל בלוג דיי 2013, להלן ההמלצות שלי לקוראיי על חמישה בלוגים מעניינים שפגשתי בחודשים האחרונים, שאני עוקב אחריהם בשקיקה ומציע גם לכם להציץ בהם. השנה הבאתי לכם מגוון מעניין: חמישה בלוגים, אחד מכל פלטפורמה (כן, גם אחד מתפוז), לא כולם בעברית וגם הנושאים של כולם שונים זה מזה. בקיצור, יצא לי קוקטייל מצוין. אתם מוזמנים להכיר:

החיים בין ON ל-OFF

לתכלת יש שם פרטי מהמם והיא כותבת נהדר. בבלוג שלה בישראבלוג היא כותבת על חוויות, על אנשים, על העבודה בענף הפרסום ועל מחזיקי מפתחות אבודים – והכל מנקודת מבט של בחורה לקויית שמיעה, כך שכל רשומה מעניקה לא רק רגע מרגש או חומר למחשבה, אלא גם הצצה לעולם שרובנו לא מכירים. טוב, לי יש ילד לקוי שמיעה, אז אני קצת יותר מכיר, אבל אם לכם אין… כנסו כנסו.
רשומה שאהבתי במיוחד: אמנות ההקשבה

בתי קולנוע של פעם

לאלון יש תחביב יוצא דופן: בתי קולנוע של פעם. בבלוג שלו בתפוז הוא מספר על ביקורים שלו בבתי קולנוע ישנים ונטושים ועל הדברים הנוסטלגיים המופלאים שהצליח לחלץ מהם רגע לפני שנהרסו, כאשר מאחורי כל פריט כזה קיים סיפור: כסאות, מספרי מושבים, ציורים ועוד. כל רשומה אצלו היא ארוכה יחסית לבלוגים אחרים, ואולי זו הסיבה לפער הזמנים בין רשומה לרשומה, אבל כל אחת גם אוצרת בתוכה סיפור הרפתקאות נהדר שנקרא בנשימה עצורה.
רשומה שאהבתי במיוחד: הכיסאות של יהודה פוליקר

Adventures in Cooking

בלוג בישול באנגלית של בחורה אמריקאית מקסימה בשם אווה. מן הבלוג שלה בבלוגר למדתי להכין גלידת שמן זית מצוינת (בזמנו עוד לא הייתה לי מכונת גלידה, אבל עכשיו יש!), ומה שאני אוהב במיוחד בבלוג שלה הוא לא רק המתכונים היצירתיים אלא גם (ואולי בעיקר) התמונות. כאחד שאוהב להכין קינוחים מסוגים שונים, אני אוהב גם לצלם את הדברים שאני מכין, ומהבלוג שלה אפשר לקבל השראה נאה לצילומי אוכל. ואגב – ממש במקרה היא גם מתחתנת מחר, ב-1 בספטמבר. מזל טוב, אווה!
רשומה שאהבתי במיוחד: עוגת אבטיח (אני חייב לנסות את זה בבית!)

Israpanit

ליאת גרה בטוקיו, יפן. היא ישראלית שנשואה ליפני ויש להם שלושה ילדים. בבלוג שלה בסלונה היא מתארת חוויות ורשמים שנוצרו כתוצאה מהתרבויות השונות, והתוצאה מרתקת ומהווה חלון הצצה נחמד ליפן, על מנהגיה השונים והמשונים (הידעתם שיפנים תולים את נייר הטואלט שלהם הפוך מישראלים?). העובדה שבבלוג יש גם נגיעות של נושאים שאני בדרך כלל לא מתעניין בהם (רוחניות, למשל, או טבעונות) רק גורמת לי להרגיש בסוף כל רשומה שלא רק קראתי סיפור מעניין, אלא גם למדתי משהו חדש.
רשומה שאהבתי במיוחד: הכנה לגן או לאוניברסיטה? (איך אמא ישראלית מכינה את בתה הקטנה לגן יפני?)
israpanit

פרחים, פרפרים וכל מיני

את עננת אני מכיר, וירטואלית, כבר זמן רב. עוד מתפוז, עוד מלפני שניהלתי את הבלוגיה. הבלוג שלה בוורדפרס, כשמו כן הוא: המון פרחים, המון פרפרים, ופה ושם גם קצת כל מיני. עננת אוהבת לטייל ולצלם, ואיך לי מושג איך היא עושה את זה אבל נדמה שהיא פשוט מכירה באופן אישי כל מין וכל סוג של כל חי או צומח על כדור הארץ. פשוט להיכנס לבלוג ולהתענג על תמונות טבע נהדרות.
רשומה שאהבתי במיוחד: דווקא לא על פרחים או פרפרים אלא על בילבו, החתול האהוב של עננת שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות.

זהו, עד כאן ההמלצות שלי לשנה זו. ואם גם לכם במקרה מתחשק לכתוב רשומת בלוג דיי משלכם, הכללים פשוטים:

איך משתתפים ב-Blog Day 2013?

  1. מחפשים ומוצאים 5 בלוגים מעניינים שעליהם אתם רוצים להמליץ. אלה יכולים להיות בלוגים בכל נושא, בכל שפה, מכל מדינה.
  2. ספרו לחמשת הבלוגרים האלה שאתם ממליצים עליהם לרגל יום הבלוגים שחל ב-31 באוגוסט 2013.
  3. כתבו רשומה ובה תיאור קצר של כל בלוג וקישור אליו.
  4. פרסמו את הרשומה ב- 31 באוגוסט 2013, אם תספיקו. אבל לא יקרה כלום אם תפספסו ביום-יומיים…

 bd13

30 תגובות to “בלוג דיי 2013 Blog Day”

  1. Riki Ladysnow 31 באוגוסט 2013 בשעה 1:30 #

    בזמנו שהייתי משוטטת יותר מאשר היום השתתפתי כמה פעמים בבלוג די היום אין לי סבלנות לזה משום מה ולהמליץ תמיד אפשר בכל יום בכל מקרה סיור מרתק של בלוגים שלא הכרתי באהבה מכל החבורה שמאחלת לך שבת נעימה

  2. ImaShel 31 באוגוסט 2013 בשעה 10:38 #

    עוד לא קראתי לעומק את ההמלצות שלך כי אני שקועה פה במשהו שמסיח את דעתי מדי כמה דקות (בוא נניח שזה קשור לרימונים) אבל רק רציתי להגיד שבאופן כללי אני חשה עייפות החומר של כל מה שקשור לבלוגים. הרידר שלי היה עמוס פעם ברשומות חדשות שלא קראתי עד כי חשתי אשמה ואילו היום למרות שלא ביטלתי מינויים הוא די מדולל. לא מזמן כתבתי רשומה- לא נעים לראות בלוג סגור וזה ככה. אנשים רבים שנהניתי לקרוא אותם הפסיקו. אין לי מושג איך להגיע לדברים חדשים. פעם כשהייתי קוראת רשומה, היו בה לפחות שני קישורים שעניינו אותי. פעם היה לאפלטון (אורי קציר) פוסט של המלצות, ההמלצות של תפוז, או שאני כבר מנויה או שהן לא מעניינות, לרוב. נדיר שמוצאים נקודת אור חדשה. בקיצור: אפשר לעשות על זה תיזה או דוקטורט. עם כל מה שכתבתי פה, אין לי דברי חכמה וכל הבלוגים שאני קוראת לאחרונה הם בלוגים של בישול שכולנו מכירים כבר. אבל אני אבדוק את המלצותיך מאוחר יותר.

    • בצלאל 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:17 #

      אני חושב שזה לא שהבלוגרים התעייפו כמו שירד כוחם של הפורטלים. יותר ויותר אנשים שכותבים היום הולכים לפלטפורמה עצמאית ולא לפורטל. זה נותן להם יותר חופש, אבל גם יותר קשה למצוא אותם.
      דווקא פרויקטים כמו בלוגדיי, אילו היה מבוצע כמו התכנון המקורי שלו, היו אמורים לאפשר חשיפה כזאת מכיוון שההגדרה הייתה לחפש בלוגים חדשים שעדיין לא מכירים בשביל להמליץ עליהם לקוראים הקבועים, ולא להמליץ על אותם חברים כל שנה.

      • ImaShel 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:48 #

        כל בלוגר שעבר פלטפורמה ושיתף קישור, מיד צורף לרידר שלי. כל בלוג ברידר שאינו מתפוז ויש המון כאלה הגעתי אליו מקישור או המלצה. מזמן לא היו כאלה. אני אדגום את אלה של טל כי נראה מעניין. ואם אצליח אכתוב משהו משלי.

      • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:55 #

        אני לא בטוח שאפשר כבר להספיד את הפלטפורמות שמציעים הפורטלים. עדיין אפשר לפתוח דרכם בלוגים בקלות יחסית, עם ממשק פשוט גם למי שלא כל כך מבין במחשבים, ואפשרויות הקידום שלהם קורצות למי שמחפש את הכניסות ואת התגובות.
        מתוך 5 ההמלצות שלי השנה, 3 הם בלוגים שאני עוקב אחריהם כבר כמה חודשים ו-2 הם כאלה שאני עוקב אחריהם כמה שבועות, וממש חיפשתי אותם לרגל בלוג דיי. מעולם לא המלצתי על אותם חברים כל שנה ולא זכור לי שראיתי אף אחד אחר עושה את זה.

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:42 #

      מה שבצלאל אמר, וגם – אני חושב שהדרך הכי טובה להכיר בלוגים חדשים היא באמת על ידי המלצות של בלוגרים (וזה מה שאני אוהב בבלוג דיי). דרך נוספת היא בלוגים שיש בהם פינה קבועה של קישורים לבלוגים אחרים – כמו למשל קוביית "הבלוגים שלי" בתפוז. זוהי מין המלצה של הבלוגר לקוראיו, למרות שהחסרון העיקרי שם הוא שבדרך כלל לא טורחים לעדכן אותה בתדירות מספקת.

      • ImaShel 1 בספטמבר 2013 בשעה 13:13 #

        יצא לי לדגום המלצות (הבלוגים שלי) של בלוג חדש שנכנסתי אליו וחצי מהקישורים לא עבדו (אחרי שני נסיונות זה כבר נהיה אובססיבי), ואז אמרתי לעצמי שגם שלי לא מעודכנים וסלחתי. אבל בלוגדיי הזה מבחינתי די אבוד, למעט המלצותיך. לשנה הבאה כבר רשמתי לי תזכורת…

  3. אנימו 31 באוגוסט 2013 בשעה 11:48 #

    תודה על ההפניות.
    הרבה מים זרמו בפרדס מאז היית מנהל….
    משום מה יש לי בעיות בהתחברות אליך כאן….

    • אנימו 31 באוגוסט 2013 בשעה 11:49 #

      זה עבד! זה עבד!
      שנה טובה ומתוקה.

      • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:56 #

        אני שמח שעבד בסוף.
        שנה טובה ומתוקה גם לך. 🙂

  4. תזזאטית 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:02 #

    חבל לא ידעתי ואין לי זמן לעשות את זה עכשיו… בפעם הבאה ..

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:56 #

      בתקווה שבפעם הבאה (31/8/14) תהיה איזושהי תזכורת בתפוז…

  5. יונה דורון 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:17 #

    מעניין, אכנס לקרוא את המלצותיך

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:57 #

      מקווה שתיהני. 🙂

  6. בצלאל 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:22 #

    פינת הקטנוני: ניר אופיר לא היה מנכ"ל תפוז אלא העורך הראשי (ואחראי על הבלוגים באותו זמן).

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:58 #

      בסדר, בסדר, תיקנתי, תודה. 😛

  7. תכלת 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:33 #

    היי טל:) תודה על הפרגון… כתבת מקסים:) כשחיפשתי מידע על הבלוג דיי ושאלתי חברים נוכחתי באמת לדעת שאין מודעות ליום הזה. חבל. כי אני ממש נהנית מהבלוגים עליהם המלצת!!! כנראה בשל הסיבות של כל אלו שהגיבו לפני… שנה נהדרת טל!!!

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 21:59 #

      היי תכלת, תודה שקפצת לבקר. מאוד אוהב את הבלוג שלך,
      שנה טובה. 🙂

  8. motior 31 באוגוסט 2013 בשעה 12:47 #

    תודה על ההמלצות. אני מכיר את אחד הבלוגים שהמלצת עליו… ניגש לראות שניין אחרים שנשמעים לי מעניינים.
    באופן אישי נדמה לי שמעולם לא השתתפתי ב"בלוג דיי" כי אני לא מוצא את הזמן לחפש במיוחד בלוגים חדשים. הם איכשהו מגיעים אלי באופן טבעי…

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 22:00 #

      אם התמזל מזלך לפגוש באופן טבעי בלוגים חדשים כל הזמן, למה שלא תכתוב רשומה שבה תמליץ על אותם בלוגים לקוראיך, שהם קצת פחות ברי מזל? 🙂

      • הר הקסמים 2 בספטמבר 2013 בשעה 14:02 #

        דווקא מוטי ממליץ בכל פוסט שלו על פוסטים מעניינים. כבר כמה שנים. לדעתי זה הרבה יותר אפקטיבי מהבלוג דיי, שגווע לאיטו.

        • טל 2 בספטמבר 2013 בשעה 15:44 #

          כל הכבוד למוטי, הלוואי שכולם היו עושים את זה כמוהו, המלצה מפרגנת למישהו אחר בכל רשומה, כל הזמן.
          אבל לא כולם עושים את זה בכל רשומה כל הזמן, וזה בסדר. אז למה לא לעודד את שאר בלוגרי העולם (שאינם מוטי) לעשות את זה לפחות ביום אחד בשנה, נניח, הו, לא יודע, ב31/8?

  9. ע נ נ ת 31 באוגוסט 2013 בשעה 19:01 #

    הי טל, המון המון תודה על ההמלצה על הבלוג שלי 🙂
    גם האחרים נראים מעניינים, אני בהחלט אבדוק אותם.
    בלוג דיי זו יוזמה נחמדה מאד, אולי בכל זאת אני אצטרף, גם אם באיחור מסוים. 🙂

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 22:01 #

      שמחתי להמליץ ומקווה שנהנית מהארבעה האחרים. אשמח לקרוא את ההמלצות שלך. 🙂

  10. liat 31 באוגוסט 2013 בשעה 20:05 #

    טל, תודה רבה על שהמלצת על הבלוג שלי 'ישראפנית'. מאד שימחת אותי ואף כתבתי על כך על הקיר שלי בפייסבוק.
    שתהיה לך ולמשפחתך שנה טובה ומתוקה!

    • טל 31 באוגוסט 2013 בשעה 22:03 #

      שמח ששימחתי אותך. 🙂
      שנה טובה!

  11. מרדכי אלוi 31 באוגוסט 2013 בשעה 23:17 #

    היי טל,
    תודות על הפרגון. האמת היא שאני ממעט לכתוב בבלוג משום שמספר המבקרים בו נמוך מים המלח ולא ממש כייף לכתוב ל-15 איש. כתיבת מאמר לבלוג (כפי שכתבת, אני מאריך בכתיבתי) לוקחת זמן רב ואולי יום אחד יהיו לי יותר מבקרים ואז גם אכתוב יותר… 🙂

  12. oferdub 2 בספטמבר 2013 בשעה 4:19 #

    איכשהו, גם אני לא זכרתי.
    אולי כי לא פיתחתי את זה כמנהג, אחרי השתתפות בודדת.
    ננסה לזכור לפעם הבאה.

  13. yigalc 8 בספטמבר 2013 בשעה 16:51 #

    טל,
    יופי של המלצות..! תודה.
    אכן, השנה קצת 'שכיו' את הבלוגדיי אבל, אתה מוזמן לעיין בפוסט שלי לרגל הבלוגדיי 2013 (כולל קצת 'היסטוריה'),
    הנה זה הקישור: http://bit.ly/19CvK2i
    שנה טובה!

  14. בצלאל 13 באוגוסט 2017 בשעה 19:43 #

    טל, אני מקווה שאתה בעיצומן של ההכנות לבלוגדיי השנה. מאוד התאכזבתי שלא המשכת את המסורת.
    נשיקות וד"ש ונחמן.

כתיבת תגובה